عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۶۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از آغاز اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات از اول آبان ماه سال جاري خبر داد.
عقیق: محمد زارع معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: با توجه به رفع منع اعزام زميني به عتبات عاليات از سوي سازمان حج و زيارت و بازگشايي سفرهاي زميني، این ستاد در نظر دارد از اول آبان  تا ۱۰ دي ماه۹۳ (مصادف با محرم و صفر) كاروان هايي از دانشجويان را به عتبات عاليات اعزام کند.
زارع تصريح كرد: با توجه به تقاضاي زياد زائرين عمره گزار سال ۹۳ مبني بر اعزام به عتبات، اين دانشجويان مي‌توانند با هماهنگي با مدير كاروان خود، در قالب كاروان عمره خود، راهي عتبات عاليات شوند.
وي ادامه داد: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته با بانك تجارت مبلغ يك ميليون تومان وام براي زائرين در نظر گرفته شده است كه روش دريافت آن متعاقبا از سايت لبيك به زائرين اطلاع رساني می شود.
زارع گفت: اعزام‌ها به دو صورت زميني و هوايي است و با توجه به درخواست‌هاي زياد در زمان‌هاي خاص مانند تاسوعا و عاشورا و اربعين حسيني اولويت با استان هايي است كه هر چه زودتر ظرفيت كارواني خود را تكميل و به ستاد اعلام كنند.
معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: اين طرح ويژه دانشجويان مجرد و متاهل عمره گزار سال ۹۳ و اساتيد است و متقاضيان از ۳۰ شهريور تا ۴ مهرماه فرصت دارند به دفاتر ستاد در استان‌ها مراجعه و درخواست تشرف دهند.
وي افزود: علاوه بر زائرين عمره گزار سال ۹۳، دانشجويان عمره گزار سال ۹۲ و همچنين دانشجوياني كه تا كنون به سفر عمره مشرف نشده اند هم مي‌توانند درخواست اعزام خود را به دفاتر ستاد در استان‌ها اعلام و به اين سفر معنوي اعزام شوند.
زارع درباره هزينه اعزام به عتبات عاليات اظهار داشت: هزينه اعزام به عتبات عاليات بسته به دوري و نزديكي به مرز متفاوت است و ميانگين قيمت به صورت زميني ۹۰۰ هزار تومان و به صورت هوايي يك ميليون و ۱۰۰ هزار تومان است.
زائرين عتبات مطابق نظر سازمان حج و زيارت ۶ روز عازم شهرهاي مقدس نجف و كربلاي معلي می شوند و به محض برطرف شدن موانع و صلاحديد سازمان حج، زيارت كاظمين هم در برنامه زيارتي قرار می گیرد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین