عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۶۴۰
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه، حاج محمد مولا و کربلایی محمد حسین حدادیان در حسینیه فاطمه الزهرا(س)
اگر یک درصد احتمال می دادیم که اگر مشکل خود را به امام رضا بگوییم و ایشان آن مشکل را رفع می کند مطمئناً اولین نفری که مشکل خود را به او می گفتیم امام رضاعلیه السلام بود.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هیئت هفتگی حسینیه فاطمه الزهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالملکی برگزار شد.

در این مراسم که حاج سعید حدادیان نیز حضور داشت، حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج محمد مولا مداحی کردند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام عبدالملکی را بخوانید؛

_ ایام زیارت مخصوص امام رضا علاوه بر آخر صفر این ایام یعنی بیست وسوم ذیقعده را هم می گویند. دحو الارض یعنی گسترده شدن زمین است. یعنی در 25 ذی القعده خداوند زمینی را که دور تا دور آن آب بود بیرون آمده تا مردم روی آن زندگی کنند. که آن نقطه هم جایی است که کعبه روی آن بنا شده است.

_ بیرون آمدن زمین به خودی خود و پیداشدن زمین شأنیتی ندارد اما با بررسی آیات قرآن وقتی می خوانیم که خدا زمین را در شش روز خلق کرد اهمیت آن بیشتر می شود. در سوره نازعات آیاتی پیرامون خلقت زمین است که ابتدا آسمان خلق شده و بعد زمین خلق شده است.

- مراحل خلق زمین را این طور بیان کرده که اول زمین را گسترش داد و دوم این که خدا زمین را مسطح کرده است و سوم این که خدا زمین را برای شما فرش قرار داد تا از طریق جاده های پهناور به مقاصد خود بروید و چهارم خدا دره ها را خلق کرد. و پنجم چشمه ها و چاه ها و چراگاه های طبیعی را خلق کرد و ششم خداوند کوه ها را خلق کرد. خداوند در این شش مرحله زمین را آماده کرد و خلق کرد تا محلی برای آسایش من و شما باشد.

_ روزه روز دحو الارض برابر با عبادت هفتاد سال است که طبق روایت از امام موسی بن جعفر می فرمایند که در بیست و پنجم ذی القعده خدا بیت الله را قرار داده و این اولین رحمت برای مردم بود.اهمیت این روز  دلایلی دارد اول اینکه که جایی برای مردم قرار داد که خدا را عبادت کنند. دوم ولادت حضرت ابراهیم و عیسی بن مریم در این روز بوده است. سوم نزول اولین رحمت الهی است. چهارم روزی است که قیام امام زمان در این روز اتفاق می افتد و از کعبه قیام ایشان شروع می شود. جزء اعمال خاص این روز زیارت امام رضا(ع) می باشد.

_ زیارت یک معنا و مفهومی دارد. زیارت را نسبت به میت انجام نمی دهند. زیارت در علم کلام شیعی این است که زیارت تمایل قلبی و جوشش درونی است. هر عملی باید مبتنی بر نیت باشد. وجود نازنین امام رضا فرمودند که هر امامی به گردن محبین و یارانش و دوستانش یک عهد نامه دارد و یکی از مفاد مهم این عهدنامه که باید به آن عمل شود زیارت آنها می باشد. زیارت قبور اهل بیت کمک می کند که مسائل جانبی آن را هم رعایت کنیم.

_ اگر یک درصد احتمال می دادیم که اگر مشکل خود را به امام رضا بگوییم و ایشان آن مشکل را رفع می کند مطمئناً اولین نفری که مشکل خود را به او می گفتیم امام رضا بود. باید باور داشته باشیم که امام رضا می تواند. کرامات امام رضا اینقدر زیاد است و فقط باید به مهربانی ایشان ایمان داشته باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
موسوی مطلق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
0
1
خدا به نفس این آقا سید روحانی برکت بده خیلی خودمونی و روان صحبت میکنه و به دل همه میشینه
آقا سید مجید هم که غوغا کرد
فقط حیف که دیر خبردار شدیم اول سخنرانی نبودیم
خدا به حاج سعید عمر باعزت بده که این محافل قشنگ و قابل استفاده را برای ما فراهم میکنه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
0
1
خیلی مراسم های شنبه شب عالی شده ، ایولا
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین