عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
شرفیابی خدمت امام زمان(عج) افتخاری است که آرزوی هر شیعه دلباخته ایی است و همواره شیعه در آرزوی دیدار روی یار لحظه شماری می کنند. . .
عقیق:شرفیابی خدمت امام زمان(عج) افتخاری است که آرزوی هر شیعه دلباخته ایی است، اما راجع به چگونگی این امر با توجه به اینکه حکمت الهی بر این تعلق گرفته که امام زمان(عج) تا آنگاه که مصحلت الهی باشد، در پس پرده غیبت باشد و از طرفی، معدود افرادی که موفق به زیارت آقا در دوره غیبت کبری شده اند، به دلایلی تعهد بر سکوت و کتمان دارند و به مقتضای این شعر:

هر که را اسرار حق آموختند/ مهر کردند و دهانش دوختند

عارفان واصل در این باره گوشزد می نمایند که: از شرفیابی خدمت امام زمان(عج) مهم تر این است که کاری کنیم تا آقا خودشان به دیدار ما بیایند. و این نیز امری ممکن است به شرط مواظبت بر انجام واجبات و ترک محرمات، انجام مستحبات به خصوص تداوم بر نماز شب و نوافل، ذکر پروردگار، صلوات بر معصومین(ع) انفاق و صدقه، انجام کارهای نیک، محافظت بر انجام نماز در اول وقت.

به هرحال شرط اساسی برای شرفیاب شدن به خدمت حضرت ولی عصر(عج) پاک بودن قلب است که با ترک محرمات و انجام واجبات و توجه و مواظبت به اینکه آقا حاضر و ناظر ما است، امکان پذیر است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین