عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۵۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
در کتاب «پدر، پسر، روح‌القدس» آمده است: حق چنان در من ِ مسیحی جوشید که از شدت محبتش مرا شیعه علی خواندند. ای آسمان گواه باش و ای زمین شهادت بده که من علی را دوست دارم.
عقیق: کتاب «پدر، پسر، روح‌القدس» که حجت‌الاسلام محمدرضا زائری آن را تالیف کرده برای ششمین بار تجدید چاپ شد.

این کتاب به مقوله تجلی عشق علوی و شور حسینی در آثار نویسندگان،‌ اندیشمندان و شاعران مسیحی پرداخته و مطالب و آثاری که نویسندگان مسیحی در رثای سید و سالار شهیدان تالیف کرده‌اند را در این اثر گرد آورده است.

محمدرضا زائری حاصل حضور چندساله‌اش در جامعه لبنان را در نشست و گفت‌وگو با شاعران و ادیبان مسیحی که برای امام علی (ع) و امام حسین (ع) نوشته‌ و سروده‌اند، در قالب کتاب «پدر، پسر، روح‌القدس ـ تجلی عشق علوی و شور حسینی در شعر شاعران مسیحی» منتشر کرده است.

در این کتاب عناوینی مرتبط با امام علی (ع)، حسین ‌بن‌علی (ع)، واقعه کربلا، شعر مذهبی عربی، شاعران مسیحی، تاریخ و نقد آمده است و در 210 صفحه با دیدگاه شاعران مسیحی عرب‌ زبانی که در مدح این دو امام شعر سروده‌اند و علاقه آنان به بزرگان اسلام آشنا می‌شویم که از سوی انتشارات خیمه ششمین بار است، تجدید چاپ می‌شود و با قیمت 4200 تومان در دسترس است.

در بخشی از این اثر می‌خوانیم:

ای سرور شهادت، شعر چه ارزشی دارد اگر حامل پیام ارزش‌ها نباشد، اینگونه یاد و نام تو نه تنها فخر قهرمانان است بلکه ای حسین، تو در خاطر خدای جای داری... و ای کربلا خاک تو معطر به خون پاکی آبیاری شد که با عزت و شرافت کودکانی از آن می‌رویند که در فلسطین مقاوم هست که با هر متجاوز به حق می‌ستیزد. فروغ پیروزی میان قطرات اشک در چشم این کودکان می‌درخشد.

آفرین بر تو یا حسین، اینان کودکان و نوادگان تواند که در ایستادگی و قیامشان جاودانه شده‌ای. پیامت در جگرهایشان حک شده است.

در تو می‌نگرم که میان میدان ایستاد‌ه‌ای؛ چون قهرمانی که از بهشت آمده و فراتر از انسان‌ها همه با شر و نادرستی می‌ستیزد. چونان شیر ایستادی و چون گرگان گرسنه و شغالان گردت را گرفتند. آفرین بر مرگی که عظمت دین را در خود دارد. آنان دغدغه‌ای جز سلب خلافت نداشتند اما تو نگران دین بودی. در یک دست شمشیر داشتی و در یک دست قرآن. در تمام روزگار نام تو رمز ایثار و شهادت شد و نام آنان رمز کفر.  و ای حسین، امروز یاد تو در دل‌هایمان چون آیات الهی جاودانه است.

جرج زکی الحاج – شاعر و نویسنده مسیحی و استاد دانشگاه / قصیدة‌الحسین؛ ص 22

حق چنان در من ِ مسیحی جوشید که از شدت محبتش مرا شیعه علی خواندند. ای آسمان گواه باش و ای زمین شهادت بده که من علی را دوست دارم.

آن چنان گریستم که بالشم از اشک خیس شد و در قلمم پژواک ناله‌ها مویه کرد. من ِ مسیحی را حسین به گریه انداخت و قطرات اشک از از افق چشمانم تابید و درخشید. هرگز حال آنکه از دور بر روی هیزم می‌سوزد یکسان نیست. نه فرزدق زین العابدین چون من گفته: «و درد و داغی که من می‌کشم و می‌سوزم دریافت و نه متنبّی به شیوه من سروده شد».

پولس سلامه – حقوقدان، شاعر و نویسنده صاحب‌نام مسیحی / مآثر، ص 308

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب با شماره تلفن 88934970 - 88934971 - 88934972 تماس حاصل کرده یا این کتاب را از پایگاه اینترنتی انتشارات خیمه تهیه کنید.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین