عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۵۹۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
با حضور و مشارکت فعال30هیات مذهبی و 20پایگاه بسیج،برنامه های ستاد مردمی بزرگداشت شهادت ابن الرضا، حضرت جوادالائمه(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
عقیق:به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع)،  مسئول این ستاد مردمی با  اشاره به ضرورت بزرگداشت با شکوه ایام شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در مشهد الرضا(ع)، گفت: مشهد شهر پدر امام جواد(ع) است و بر همه ماست که به شکرانه زندگی در این شهر، نسبت به بزرگداشت همه مناسبت های مذهبی، به ویژه مناسبت های مرتبط با امام رضا(ع) به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

مهدی رجب پور با اشاره به تقارن ایام شهادت امام جواد(ع) با هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: این یک موقعیت ارزشمند است که هیئت های مذهبی انقلابی مشهد در همراهی با تعدادی از پایشگاه های بسیج نسبت به بزرگداشت دو مناسبت مهم با رویکردی جهادی ونگاهی انقلابی اقدام کنند و ستاد مردمی بزرگداشت ایام شهادت امام جواد(ع) با همین رویکرد تشکیل شده و کار خود را دنبال می کند.

وی با اشاره به حضور 30 هیئت مذهبی و 20 پایشگاه بسیج در این ستاد مردمی، تصریح کرد: اتحاد و همراهی مجموعه های مردمی در این ستاد، الگویی از کار جهادی است که قصد داریم این کار را ادامه دهیم و در مناسبت های گوناگون اتفاقاتی را با محوریتی هیئت ها و مجموعه های مردمی گوناگون به منصه ظهور برسانیم.

رجب پور با بیان اینکه ستاد مردمی بزرگداشت شهادت امام جواد(ع) با حضور تعداد زیادی از هیئت های مذهبی مشهد مقدس و با محوریت هیئت و کانون جوادالائمه(ع) تشکیل شده است، افزود: علاوه بر ویژه برنامه های سوگواری و عزاداری که در همه هیئت های مذهبی برگزار می شود، چند ویژه برنامه متمرکز نیز پیش بینی شده که بین روزهای سه شنبه تا پنجشنبه، یکم تا سوم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی مهم ترین این برنامه ها را تشرف هیئت های مذهبی مشهد مقدس به حرم مطهر رضوی در شام غریبان امام جواد(ع) ذکر و عنوان کرد: در این برنامه جمعی از هیئت های مذهبی مشهد مقدس، همراه با عموم زائران و مجاوران از میدان شهدا و مقابل مسجد جوادالائمه(ع)، در قالب دسته عزاداری به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند و شهادت حضرت جوادالائمه(ع) را  به محضر پدر بزرگوارشان تسلیت می گویند.

 رجب پور افزود: علاوه بر این مراسم عزاداری در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 20 در مسجد جوادالائمه(ع) واقع در میدان شهدا- امام خمینی(ره) 3 برگزار می شود.

به گفته وی تعدادی از سخنرانان برجسته همچون آیت الله صدیقی در این مراسم سخنرانی خواهند کرد و جمعی از ذاکران اهل بیت همچون احمد واعظی، ابراهیم قانع، مرتضی طاهری، مصطفی قدمگاهی و جواد جرجانی در این برنامه ها به مدیحه سرایی خواهند پرداخت.

*ترویج لوازم التحریر مذهبی و بومی

رجب پور هم چنین تقارن این مراسم با آغاز سال تحصیلی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در این راستا نیز پیش بینی شده است با هدف ترویج لوازم التحریر مذهبی و بومی، بسته های حاوی این نوع لوازم التحریر به همت این ستاد به دانش آموزان نیازمند اهدا شود.

مسئول ستاد مردمی بزرگداشت شهادت حضرت جوادالائمه(ع) هم چنین از همراهی مجموعه های گوناگون هم چون شورای هیئات مذهبی مشهد مقدس، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، ناحیه سپاه عمار و عموم رسانه ها با این ستاد تشکر کرد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین