عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
زیارت امام حسین(ع) برای کسی که امکان رفتن به حج را ندارد، با یک حج برابری می کند و برای کسی که امکان رفتن به عمره را ندارد، با یک عمره برابری می کند

عقیق: هر شب هفتادهزار فرشته از آسمان فرود آمده پس از طواف خانه خداو زیارت حرم محمد و علی، به زیارت حرم حسین می‌روند و پیش از برآمدن خورشید به آسمان فرامی‌روند.زیارت حرم حضرت سیدالشهداء(ع) سبب بسیار شدن عمر است و زائر هر گامی کە در آن راه بردارد با ثواب حجی برابر است و هرکه آن‌ حضرت (ع) را زیارت کند و عارف بە حق او باشد (با معرفت بە حضرت حسین(ع) زیارت کند ) گناهان قبل و آینده او آمرزیده می‌شود

1_ عبدالله بن عبید انباری می گوید:
به امام صادق(ع) گفتم: فدایت شوم، من هر سال توان رفتن به حج ندارم؟

فرمود: هرگاه خواستی به حج بروی و امکان آن برایت مهیا نبود، به زیارت امام حسین(ع) برو تا برایت حج نوشته شود. و هرگاه خواستی به عمره بروی و برایت ممکن نبود، به زیارت امام حسین(ع) برو تا برایت عمره نوشته شود.

2_ عبدالکریم بن حسان می گوید:

به امام صادق(ع) گفتم:گفته می شود، زیارت امام حسین(ع) با یک حج و یک عمره برابری می کند؟

فرمود: حج وعمره اینجاست. اگر مردی بخواهد به حج برود و برایش مهیا نباشد و به زیارت او برود، خداوند برایش حج می نویسد و اگر مردی بخواهد به عمره برود و برایش مهیا نباشد، با زیارت امام حسین(ع) برایش عمره نوشته می شود.

3_ ابراهیم بن عقبه می گوید:

به عبد صالح، موسی بن جعفر(ع) نوشتم: اگر صلاح می دانید، بفرمایید بیشترین فضیلت زیارت امام حسین(ع) چیست و آیا با ثواب حج برابری می کند؟

ایشان برایم نوشت: برای کسی که حج را از دست داده با حج برابری می کند.

4_ شنیدم امام صادق(ع) فرمود: اگر مردی خواست به حج برود و برایش مهیا نشود، به زیارت امام حسین(ع) برود و وقوف عرفات را در آنجا بجا بیاورد، که این کار جای حج را برایش پر می کند.

5_ ابو سعید قماط از بشار از امام صادق(ع) روایت کرده که فرمود:

هر کس تنگدست و ندار باشد و رفتن به حج برایش ممکن نباشد، به زیارت امام حسین(ع9 برود و نزد او وقوف عرفات را بجا آورد، این کار جای حج را برایش پر می کند. اما این کار جز برای کسی که فقیر و تنگدست باشد جای حج را پر نمی کند.

6_ به دیدار امام صادق(ع) رفتم و گفتم:فدایت شوم، من در سال آنقدر سود و منفعت به دست نمی آورم که بتوانم به حج بروم.

فرمود: اگر رفتن به حج برایت ممکن نبود به زیارت امام حسین(ع) برو، برایت حج نوشته می شود و اگر خواستی به عمره بروی و نتوانستی به زیارت امام حسین(ع) برو تا برایت عمره نوشته شود.


کدخبرنگار:211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین