عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰

عقیق: اگرمی گوییم عاشق امام حسین ومراسم عزاداری ایشان هستیم ومحرم نزد ما مهم وبا ارزش است پس باید همانند یک گوهر گران بها ازآن محافظت کنیم و نگذاریم با برخی از کارها ،حرمت این مجالس شکسته شود و به این مجالس آسیب وارد گردد.

آیا تکراری بودن برخی از روضه ها باعث ملال نیست؟!

از جمله اموری که دستاویز برخی شده تا بر مجالس روضه ایراد بگیرند،تکراری بودن روضه ها و ذکر مصیبت هاست، که آن را برای مستمعین ملال آور و خسته کننده دانسته اند.

پاسخ: گاهی تکرار مطلوب است.

با توجه به آنچه گذشت، معلوم شد که شرکت در مجالس عزا،بازگو کردن و شنیدن مصائبی که بر خاندان پیامبر(ص) رفته، از عبادات است،مانند نماز خواندن و قرائت قرآن و ادعیه.

مؤمن در تمام عمر خویش هر روز نماز می خواند و هیچ گاه از آن خسته نمی شود، و به بهانه تکراری بودن آن را رها نمی کند، بلکه به اندازه ایمان و معرفتش از نماز، قرآن، دعا، مناجات با خدا لذت می برد،و از اینکه توفیق عبادت و بندگی یافته خوشحال است.

این مطلب دقیقاً در مورد عزاداری، خواندن و شنیدن روضه و اشک ریختن نیز جاری است.

تذکر:

مناسب است که در ذکر مصیبت از شیوه های متنوع استفاده شود تا برای مستمعین جذاب باشد، مانند :نقل قضایا و حکایات قبل از روضه، مقدمه چینی به تناسب روضه ای که خوانده می شود، گویا بودن روضه، مجسم کردن مصیبت و انتخاب اشعار روان و قابل فهم عموم.


کدخبرنگار:211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین