عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
یک کارشناس دینی تشریح کرد:
حجت الاسلام والمسلمین آخوند گفت: اهل بیت (ع) فرموده اند فضیلت برخی از دوستان ما در دوران انتظار مهدی (عج) برتر از فضیلت سلمان فارسی باست.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ آخوند در جمع مردم متدین در ایام خاصه زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به ایراد سخن پرداخت. وی با بیان اینکه از بحث های همیشگی انبیا و تاریخ اسلامی ظهور ولی نعمت ما امام زمان(عج) می باشد، گفت: خوشا به حال آنان که در زمره مصادیق منتظران آن حضرت هستند.

وی ادامه داد: اهل بیت (ع) فرموده اند فضیلت برخی از دوستان ما در دوران انتظار مهدی (عج) برتر از فضیلت سلمان فارسی در کشور ماست. سخنران این مجلس خاطرنشان کرد: انشاءالله جزء کسانی نباشیم که با اخلاق و رفتارشان پشت به قبله نماز خوانده اند. وی با بیان اینکه دوران غیبت بسیار دوران سخت و دشواری است، اظهار کرد: در این دوران انسان ها به دین شان امتحان می شوند.

این کارشناس دینی افزود: نزدیک به 1105 سال پیش فردی نزد آخرین نایب خاص حضرت بقیه الله الاعظم جناب محمدعلی سموری رسید. راوی می گوید هنگامی که به حضور مبارک ایشان رسیدم برگه ای را به من نشان دادند که بر روی آن نوشته شده بود آقای شیخ محمدعلی تو نماینده خاص چهارم من (امام زمان) هستی، خدا به برادرانت صبر و ثواب بی شماری به آنها بدهد. به کسی نگو که نماینده من پس از تو کیست و غیبت کبری پس از رحلت تو شروع شد و دیگر ظهور نیست تا اینکه خدا بخواهد و اما ظهور بنده چند علامت دارد آدم های زیادی آرزوی دیدار مرا می کنند قساوت قلب پیدا می شود و بعضی ها ادعای دیدار مرا می کنند.

خطیب توانمند این حسینیه ادامه داد: مرگ هر زمان در انتظار ماست و شیطان نیز همواره ما را می فریبد و در این میان یکی از مشکلات انسان ها این است که شیطان از جایی آنها را وسوسه می کند که به تعبیر قرآن نمی بیند. وی در ادامه داستانی عبرت انگیز را قرائت کرد: شلمقانی صاحب یکی از اولین رساله های علمیه است که اکنون نیز در کتابخانه های معتبر قم موجود است او وقتی فهمید نایب خاص امام زمان(عج) یک روغن فروش است، ناراحت شد و علیه امام زمان(عج) قیام کرد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه گاهی اوقات دچار خودبزرگ بینی و تکبر و حسادت می شویم، خاطرنشان کرد: شلمقانی به خود می گفت من با این همه مقام و این همه علم نماینده امام زمان(عج) نشدم و این روغن فروش نماینده ایشان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ آخوند با بیان اینکه من و شما چقدر برای لحظه مرگ آماده ایم، اظهار داشت: آیا حقیقتا به من و شما بگویند که تنها شش روز دیگر زنده خواهی بود چه خواهیم کرد و آیا برای قیامت آماده هستیم؟

وی در همین ارتباط افزود: فرض کنید که فردی می گوید فردا باید به کربلا بروید او مطمئنا اهم و فی اهم خواهد کرد و به سرعت به سمت فرودگاه حرکت می کند و اگر اطرافیانش از او بپرسند آیا فلان وسیله مهم را آورده ای احتمالا بگوید نه. دلیل فراموشی این فرد عجله او برای رسیدن به مقصد یعنی کربلاست حال باید دید هر یک از ما تا چه اندازه برای سفر آخرت آماده شده ایم.

سخنران این مجلس ادامه داد: طبق روایات مرگ آنچنان سریع است که اجازه بستن پلک ها را نیز به آدمی نمی دهد. وی با بیان اینکه یتیم به کسی نمی گویند که پدر و مادر نداشته و در دارالایتام بزرگ شده است، گفت: یتیم کسی است که از امام زمانش فاصله گرفته است. این کارشناس دینی با بیان اینکه شیخ باصفایی مدام خطاب بازاریان می گفت: هر روز که به بازار می روید چند مرتبه خنجر به قلب امام زمان (عج) می زنید؟ وی افزود: چرا بعضی از بازاریان برای فروش جنس شان به راحتی قسم اهل بیت (ع) را می خورند؟

خطیب توانمند این مجلس با بیان اینکه یکی از نشانه های هنگام ظهور قساوت قلب است، گفت: روایت شده است که وقتی می خواهید سر حیوانی را ببرید به او آب و غذا بدهید زیرا صرف بریدن سر حیوان قساوت قلب می آورد اما چگونه است که امروزه عده ای به نام اسلام به راحتی سر انسان ها را می برند؟ وی در پایان خاطرنشان کرد: کسی که ادعای دیدار امام زمان(عج) را می کند، دروغگوست زیرا قرار است کسی که یارش را می بیند سخنی نگوید.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین