عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
حجت‌الاسلام محمدی:
رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن، از در دست تکمیل بودن سند طرح ملی حفظ قرآن خبر داد و گفت: این سند، اهداف کلان و برنامه‌های عملیاتی جهت تحقق اهداف را مشخص می‌کند.
عقیق: حجت‌الاسلام «حمید محمدی» دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به فقدان برنامه راهبردی برای ایفای نقش منسجم و هماهنگ دستگاه­ها در حوزه حفظ، اظهار داشت: سند طرح ملی حفظ قرآن؛ چشم انداز، اهداف کلان به تناسب سطوح و ابعاد و مخاطبان، اقدامات کلان و عناوین برنامه‌های عملیاتی جهت تحقق اهداف را به همراه شاخص­های کلان، پیامدسنجی و ارزیابی عملکرد مشخص می­کند.

ارائه پیش‌نویس اولیه سند راهبردی حفظ قرآن تا 2 ماه آینده

وی ادامه داد: با توجه به تدوین پیش­نویس اولیه این سند، مسئولیت تکمیل نهایی بر عهده معاونت مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی شورا قرار داده شده است تا از طریق میکروپروژه‌های تعریف­شده متن در کارگروه تدوین نهایی و حداکثر ظرف دو ماه به ستاد ارائه شود.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: بررسی و تحلیل تجربیات قبل در حوزه حفظ قرآن، بررسی نمونه‌های خارجی و برنامه‌های اهل‌سنت در کشور، فراتحلیل سوابق مطالعاتی موجود به ویژه اسناد پشتیبان منشور توسعه فرهنگ قرآنی، بررسی نظریات علوم تربیتی در حفظ قرآن، انجام مصاحبه‌های تخصصی به متخصصان حفظ قرآن، جمع‌آوری مصاحبه‌های تخصصی خبرگزاری‌ها در حوزه حفظ و استخراج بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حوزه حفظ از جمله کارهایی است که برای تکمیل سند در دست انجام است.

تدوین پیوست رسانه­ای طرح ملی حفظ قرآنی توسط شبکه قرآن

رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن افزود: تدوین پیوست رسانه­ای برای جریان­سازی و زمینه­سازی فرهنگی جهت اجرای موفق سند طرح ملی حفظ امری ضروری است که البته مسئولیت تدوین این بخش از سند به شبکه قرآن و معارف سیما واگذار شده است.

تعیین ترکیب کارگروه علمی ستاد

وی در خصوص ترکیب کارگروه علمی ستاد ادامه داد: در این جلسه افرادی همچون «شهریار پرهیزکار»، حجت‌الاسلام «حاج‌ابوالقاسم»، «امیر آقایی»، «محمدمهدی بحرالعلوم»، «ابوالفضل خوش‌منش»، «محمدحسین محمدزاده»، «محمد انجم‌شعاع»جهت عضویت در کارگروهی به دبیری «کریم دولتی» استاد قرآن کریم پیشنهاد شدند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین