عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
مدیر کتابخانه امیرالمومنین(ع) نجف
مدیر کتابخانه امیرالمومنین(ع) نجف اشرف گفت: با اجرای طرح توسعه کتابخانه امیرالمومنین(ع)، این کتابخانه آمادگی خدمت رسانی به محققان و پژوهشگران جهان اسلام را با کلیه امکانات رفاهی مناسب خواهیم داشت.

عقیق:علی جهاد حسّانی در حاشیه بازدید بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، با اشاره به این که کتابخانه امیرالمومنین(ع) قدمتی بیش از 60 سال دارد، گفت: این کتابخانه با بیش از نیم قرن فعالیت، در حال به روزرسانی سیستم های شبکه داخلی و ارتقای سیستم امنیتی می باشد؛ به طوری که در برنامه توسعه عمرانی کتابخانه، زمینی به مساحت 1800 متر مربع «خریداری شده توسط مرحوم علامه امینی نجفی(ره)»، قرار است به منظور احداث فضایی علمی، پژوهشی، رفاهی و تحقیقاتی برای محققان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به این که احداث دارالتحقیق، دارالتالیف و فضای رفاهی از اولویت های جاری این کتابخانه است، ابراز داشت: فهرست نویسی، ایجاد نظام اتوماسیون اداری و تجهیز نظام نرم افزاری کتابخانه از برنامه های در حال انجام است.

مدیر کتابخانه امیرالمومنین(ع) نجف اشرف به تعامل با سایر کتابخانه ها اشاره کرد و ادامه داد: تعاملات این کتابخانه بسیار گسترده است که از جمله می توان به کتابخانه های ملی، آستان قدس رضوی، کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) و کتابخانه های عراق اشاره کرد.

وی به رایگان بودن خدمات کتابخانه امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و افزود: محققان می توانند با مراجعه به این کتابخانه غنی، به صورت رایگان از خدمات پژوهشی و تحقیقاتی آن بهره کافی ببرند.

علی جهاد حسّانی ادامه داد: در حال حاضر این کتابخانه با بهره مندی از 125 هزار نسخه کتاب، از امتیاز ویژه ای برخوردار می باشد، به طوری که بسیاری از کتبی که برای اولین بار به چاپ رسیده اند، در این کتابخانه وجود دارد.

مدیر کتابخانه امیرالمومنین(ع) نجف اشرف با اشاره به فراهم سازی امکانات نوین برای محققین عضو کتابخانه، گفت: پیشرفت های فناورانه و ارائه خدمات به صورت اینترنتی، حضور افراد را کاهش داده است و محقق برای منابع علمی خود نیاز به حضور در کتابخانه ندارد و به سهولت می تواند در منزل و هر جای دیگر از طریق مجازی بصورت رایگان از منابع مورد نیاز خود استفاده کند.

وی همچنین به تجهیز و تکمیل موزه مرتبط با کتابخانه اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت کار ساخت و ساز و توسعه کتابخانه، کارگروه توسعه و بررسی متشکل از مهندسین ایرانی و عراقی تشکیل شده است و در حال حاضر استاندارد سازی طرح ها و بستر سازی مناسب در حال برنامه ریزی می باشد.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین