عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
ابوالقاسمی خبرداد
برنامه «تلاوت من» با بررسی تلاوت قاریان نوجوان و جوان کشور از مهرماه سال جاری بر روی آنتن رادیو قرآن می رود.
عقیق: برنامه «تلاوت من» از ابتدای مهرماه سال جاری با هدف شناسایی و ارتقاء سطح تلاوت قاریان کشورمان از رادیو قرآن پخش می شود.

احمد ابوالقاسمی، کارشناس و سردبیر این برنامه با اشاره به زمان پخش این برنامه گفت: برنامه تلاوت من از ابتدای مهرماه، دوشنبه شب ها با حضور کارشناسان تلاوت به بررسی تلاوت های ارسال شده به رادیو قرآن می پردازد.

قاری بین المللی کشورمان درباره اهداف این برنامه بیان داشت: یکی از رسالت های رسانه، انعکاس حقایق جامعه و کمک به بهبود شرایط آن است بر همین اساس رادیو قرآن با هدف شناسایی علاقمندان تلاوت و ترویج فرهنگ قرآنی اقدام به تهیه و پخش برنامه "تلاوت من" کرده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت کم مسابقات بین المللی برای حضور قاریان، گفت: در حال حاضر مسابقات بین المللی پاسخگوی خیل عظیم قاریان جوان نیست و بسیاری از متسابقین انگیزه خود را برای ادامه از دست می دهند؛ برنامه تلاوت من قصد دارد تا با شناسایی قاریان کمترشناخته شده و بالا بردن سطح تلاوت آنان، موجب پیشرفت هرچه بیشترآنها در سطح داخلی و بین المللی شود.

استاد ابوالقاسمی با بیان اینکه آیین نامه مسابقات بین المللی باعث شده تا حق انتخاب سبک در تلاوت از قاریان گرفته شود اظهار داشت:  ما سعی داریم در برنامه "تلاوت من" با مشارکت قاریان و ایجاد سبک های جدید تلاوت، مسابقات قرآن کریم را از رکود و یکنواختی خارج کنیم.

وی اظهار کرد: برخی از قوانین موجود در آیین نامه مسابقات بین المللی باعث شده تا بسیاری از قاریان با اینکه تلاوت دلنشینی دارند به مراحل بالا نرسند چون این قوانین در بسیاری موارد دست و پا گیر بوده و علایق مخاطبین را مد نظر ندارد.

داور بین المللی کشورمان، در خصوص استفاده از تلاوت قاریان  کمتر شناخته شده در رادیو قرآن بیان داشت: پخش تلاوت قاریانی که دارای سبک جدید و روش های نوین هستند اما تا کنون در بین قاریان بین المللی قرار نگرفته اند موجب رشد انگیزه آنان برای ارتقاء به سطوح بالاتر خواهد بود.

ابوالقاسمی کمک به انتخاب قاریان برتر، توسط مردم را یکی دیگر از اهداف این برنامه عنوان کرد و افزود: وقتی یکی از شرایط راهیابی قاریان به مسابقات، استقبال مردمی از سبک تلاوت قاری باشد این هنر از یکنواختی خارج شده و موجب هیجان و استقبال بیشتر مخاطبان و ایجاد انگیزه و خلاقیت در میان قاریان خواهد شد.

وی در ادامه اظهاراتش دلیل کم انگیزگی قاریان بین المللی در تلاوت بهتر را عدم وجود رقبای جدی برای آنان دانسته و گفت: اگر قاریان ممتاز احساس کنند کسانی هستند که با آنها رقابت می کنند سعی در بهتر شدن تلاوت خود داشته از رکود و یکنواختی خارج می شوند.

ابوالقاسمی سه شرط برای ارسال فایل های تلاوت و پخش آنها از رادیو قرآن را الزامی دانست.

1-  این فایل ها به صورت صوتی بوده و حداکثر در 7 دقیقه تنظیم شده باشند.
2- کیفیت مناسب برا ی پخش داشته باشند در غیر این صورت از این تلاوت ها در برنامه استفاده نخواهد شد.
3- تلاوت های ارسالی غلط عمده نداشته و در شأن پخش از رادیو قرآن باشند.

علاقمندان می توانند فایل های صوتی تلاوت خود را به پست الکرونیک برنامه به آدرس telavateman@irib.ir  ارسال نمایند.

برنامه «تلاوت من» کاری از گروه آموزش رادیو قرآن به کارشناسی و سردبیری استاد احمد ابوالقاسمی و تهیه کنندگی مسعودرضا خالقی، از ابتدای مهرماه، دوشنبه شب ها، ساعت 20:45 تا 22 از شبکه رادیویی قرآن پخش خواهد شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین