عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ساده ترین کلمات قرآن بزرگترین مباحث علمی را در بردارد، گفت: تفسیر قرآن انسان را در برابر شبهات بیمه می کند.
عقیق:حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در آیین افتتاحیه هفتمین دوره اندیشه های آسمانی ویژه بانوان مدیر و فعالین کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه باید با افزایش و ارتقاء خودباوری در مسیر تقویت نظام حرکت کرد، اظهار داشت: تمام راحل های مشکلات زندگی انسان در قرآن مطرح شده است که انسان باتوجه به آیات و تدبر در آن به این رهکارها دست پیدا می کند.


وی با اشاره به اینکه  شمان فعالین فرهنگی باید نوع فعالیت هایتان را متناسب با نیاز های مخاطبین ارائه دهید، افزود: برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید متناسب با شرایط حوزه خودشان تنظیم شود چرا که هر منطقه ، شهر و مسجدی یک نوع فعالیت و برنامه ریزی را می طلبد.


حجت الاسلام قرائتی گفت: ارزشهای دینی را باید با توجه به آیات  قرآن و روایات اهل بیت(علیه السلام) در جامعه نهادینه کرد چرا که فاصله کرفتن از قرآن و ائمه اطهار(علیه السلام) مهمترین و اساسی ترین مشکلات در عرصه های مختلف خصوصا در مسئله ازدواج شده است.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ساده ترین کلمات قرآن بزرگترین مباحث علمی را در بردارد، گفت: تفسیر قرآن انسان را در برابر شبهات  بیمه می کند.


حجت الاسلام قرائتی  تصریح کرد: مدیران فرهنگی باید زمینه  انجام کارهای بزرگ را در کانون های فرهنگی و هنری فراهم سازند و با بهره گیری از منابع دین اسلام ارزشهای دینی را در جامعه گسترش دهند.


وی تحقیق در امور و خود داری از قضاوت بدون پرس و جو در مورد تمام مسائل را از ابزارهای مدیریتی عنوان کرد و گفت: نظم و برنامه ریزی در کارهای عمومی جزو ضروریات است چرا که هر کاری بدون برنامه ریزی و نظم نتیجه خوبی نمی دهد.


حجت الاسلام قرائتی مهمترین رسالت فعالان فرهنگی را  دعوت به نماز  و آشنا کردن جوانان و نوجوانان به این مهم دانست و اظهار داشت: هر کاری باید هدف نتیجه دهی خوب انجام شود و شما باید توجه داشته باشید که کاری که انجام می دهید چه واجب با مستحب، باید مشکل فرد یا مشکل جامعه را حل کند چرا که در غیر این صورت فعالیت های شما بی فایده است.


وی افزود: مخاطب شناسی، استعداد شناسی ، خود را بهتر از دیگران ندانستن، مهمترین ویژگی های یک فعال فرهنگی است که اگر این خصوصیات را در خود تقویت کند در کارهایش موفق خواهد بود.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه قرآن کریم مستحکمترین تکیه گاه انسان در دنیا است، گفت: انسان هرلحظه به قرآن مراجعه کند مطالب جدیدی بدست می آورد و هر کلمه که در قرآن بیشتر تکرار شده است رازی در آن نهفته است.


وی با بیان اینکه انسان برای زیستن در دنیا به اکسیژن، غذا و لباس نیازمند است، اظهار داشت: ازدواج سومین نیاز انسان است چرا که در قرآن لباس به همسر تشبیه شده است و باید در کارهای فرهنگی زمینه ازدواج های آسان را در جامعه فراهم کنیم.


حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر عفو و بخشش یکدیگرو پاک کردن قلب ها از کینه و کدورت، گفت: مدیرن کانون های فرهنگی و هنری مساجد با خلوص نیت و شریک کردن دیگران در انجام کار فرهنگی مخاطبین مسجد را افزایش بدهند.

 منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین