عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
ما باید با اعمالمان و نه فقط در حرف و شعار، زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم آوریم، تا براساس حدیث شریف «یملَأُ اللهُ بِهِ الأَرضَ قِسطاً و عَدلاً» بتوانیم با حضور صاحب الزمان(عج) عدل و داد را در جامعه نهادینه کنیم.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی، از فضلای حوزه، در نماز جمعه نمازگزاران مسجد مقدس جمکران،، فلسفه وجود انبیاء را برقراری عدالت ذکر کرد و گفت: دنیا بر پایه عدل بنا شده و براساس آیه شریفه «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ (حدید/25)» وجود انبیاء برای برقراری عدالت با کمک مردم در سراسر دنیا است.

وی در تبیین معنی عدالت ابراز داشت: عدل دو معنا دارد، که اولین آن قرار گرفتن هر چیز در جای خودش و دومین آن رسیدن حق به هر صاحب حق است.

سخنران مسجد مقدس جمکران، هدف از نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را نهادینه کردن عدل در جامعه دانست و افزود: مملت ایرا در تمام این 35 سال سختی های زیادی کشیده و و شهیدان بسیاری تقدیم اسلام کرده است، اما هنوز تا برقراری عدالت کامل در جامعه فاصله داریم.

وی، برقراری کامل عدالت را منوط به ظهور امام زمان(عج) دانست و اظهار داشت: ما باید با اعمالمان و نه فقط در حرف و شعار، زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم آوریم، تا براساس حدیث شریف «یملَأُ اللهُ بِهِ الأَرضَ قِسطاً و عَدلاً» بتوانیم با حضور صاحب الزمان(عج) عدل و داد را در جامعه نهادینه کنیم.

سخنران مسجد مقدس جمکران در تشریح موانع برقراری عدالت نیز گفت: انسان دو دشمن سر سخت دارد و اولین آن شیطان است که در پیشگاه خدا قسم یاد کرد «لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ (ص/82)» و عزم کرده تا همه بندگان خدا را اغوا و منحرف کند.

وی افزود: دومین دشمن انسان که ابزار شیطان در اغوا کردن است، هواهای نفسانی است. شیطان با استفاده از هوای نفس، انسان را وسوسه می کند و به دام گناه می اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی در پایان با اشاره به آیه شریفه « لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ(بقره/168)» گفت: انسان برای رسیدن به مراتب بالای شناخت و عزت در دنیا و آخرت باید با وسوسه های شیطان و هوای نفس مبارزه کند.

 


منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین