عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
سخنان حاج منصور ارضی در جمع ائمه جمعه
اگرمداح امام حسین(ع) با روحانیت نزدیک شود غوغا میشود، آن ضربه‌ ای که باید بزنیم به دشمن می شود زد چون ضربه‌های ما کاری هست...
صوت



عقیق: حاج منصور ارضی به همراه اعضای هیات مدیره موسسه قدیم الاحسان متشکل از حاج حسین الله کرم ،حاج محمود ژولیده،حاج جوادحیدری وسیدعلی قریشی در گردهمایی ائمه جمعه حضور یافت و با آیت الله نوری همدانی نیز دیدار کرد.

حاج منصور ارضی در این دیدار سخنانی گفت که گزیده ای از آن را می خوانید؛

-وقتی امام رضا اثر کلام میدهد صحبت که میکنید اثرش را می‌بینید. اگرمداح امام حسین (ع) با روحانیت نزدیک شود غوغا میشود، آن ضربه‌ ای که باید بزنیم به دشمن میشود زد چون ضربه‌های ما کاری هست آنها ظاهرا سر و وضع دختر و پسرامون رو عوض میکنند ولی ما قلبهایشان را عوض میکنیم.

- من از جوانی اثر کلام را از امام رضا(ع) میخواستم و حضرت داده بازهم هر وقت می‌آیم این یکی از مهم‌ترین چیزهایی هست که شاید تکمیل دعای آیه الکرسی باشد اول برای خودتان بخواهید و بعد برای مردم. یعنی اگر اثر کلام نداشته باشید دریای عمل هم باشید ولی طرف میرود دنبال گناه .مردم دنبال عشق بازی هستند یا باید با خدا عشق بازی کنند یا بدون خدا، وقتی امام رضا اثر کلام میدهد صحبت که میکنید اثرش را می‌بینید.

- چون خیلی با این آقای علم الهدی رفیقم و عاشق همدیگر هستیم و این حرکتی هم که ما شروع کردیم با نظر ایشان و آقای میرباقری و آقایان حوزه انجام دادیم . همیشه به ایشان می گفتم تا حالا چی از امام رضا(ع)خواستی یا از اربابت امام حسین(ع)گرفتی؟

- گفتم آقا اگر اثر کلام بهم ندهی من میگذارم زمین ومیروم یک کار دیگر میکنم، همیشه هم گفتم اگر من را کمکم نکنی ناتوانم. مردم را به سمت دُعیتُم إِلی ضِیافَتِ الله باید یکی باشد که دعوت کند الی الله تدعون و علیه تدلون باید یکی باشد مرا بسازد. آقاجون  یاامام رضا حالا این عزیزان با همه سختی‌ها و زحمات آمدند توی شهر تو . تو اگر بهشان اثر کلام ندهی همه شان ابتر میشوند.

- آقا سید مهدی قوام استاد اول ما بود، ایشان صبح اول محرم میرفت دم شهر نو به فاحشه ها میگفت من پول منبرم را گرفتم آمدم، چقدر  توی این ده روز کار میکنی این پول ده روزت بیا به خاطر امام حسین (ع )گناه نکن، خداحافظ این سیدمهدی قوام بود،حالا چه کسی میتوانند فاحشه‌ها را جذب کنند فقط وفقط دستگاه امام حسین (ع) میتواند.

-شیخ و استاد ما شیخ نجفی رحمه الله علیه، استاد همه چیز من بود، میگفت منصور رفتم توی کوچه دیدم چند نفری نشستن دارن قمار بازی میکنند کارتهای شان را گرفتم ،گفتم منم بلدم بریزم و گفتم خدا منع کرده من هم نمیکنم شیخ با اون عظمتش که وقتی من داشتم شیخم را می شستم اول گریه کنان همون 4 تا 5 نفر بودند که من میشناختم قمارباز‌ها را با عشق جذب میکرد و می‌آورد.

 -جذب در چیست؟ اول در اثر کلام. امروز یا هر وقت رفتید حرم هیچ نگو ،بگو این دیوانه که یک حرفی به ما زد سگ درخانه شماست به ما گفته اثر کلام به من بده. ببین شهرتان عوض میشه یا نه؟

- همین امسال مسجد ارک برای ماه رمضان 170 میلیون خرج کردیم همین 30شب. بعضی‌ها به شوخی میگویند حاجی آخوند گریزه . ما تا حالا بدون آخوند نماز نخواندیم،در موسسه  هم روحانی داریم . تمام مجالسمان هم با نماز جماعت شروع شده و به نماز هم ختم شده است .

-ما زندگیمان از حوزه است اگر چه حوزه نرفتیم ما یک استاد داشتیم خیلی با ما ور رفت و گفت أوّل العلم معرفة الجبّار بعد من گفتم همینجا اول باید معرفه الجبار رو بهم بگی و شرح بدهی.

-لذا حقیقتش این که اگر ارتباط ائمه جمعه با مداحان جور باشند اگر کسی هم گیر دارد میشود درستش کرد سبک جدید میخواند میشود درستش کرد که ما درست کردیم.

-وقتی روحانی میاد توی مجلس همه باید احترام بگذارند و به همه هم یاد دادم باید به روحانی احترام گذاشت ، به دنبال این هستیم که احترام بگذارند و جذب بشوند و در خط روحانیت و اهل بیت(ع) باشند.

-شایعه میکنند که حاجی رفته منبر ما کجا رفتیم منبر و من فقط در آخر کار یک چیزایی را تذکر میدهم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
1
5
چرا مادحین مشهور تا حالا به دیدار حضرت آقا نرفتند؟
صادق100
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
0
4
جونم حاجییییییییییی
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
5
1
خب زبان مداح ، زبان شعره نباید سخنرانی کنه....
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین