عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
آموختن را در مکتب قرآن آغاز کرد، در محله‌ای مذهبی رشد کرد، به خانواده‌های مستضعفان و شهدا کمک می‌کرد و اگر پول نداشت برای آنها کار می‌کرد، جانشین گردان مالک اشتر بود و از او به عنوان آخرین فاتح شلمچه یاد می‌کنند.

عقیق: در ادامه دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده‌های شهدا این هفته هیئت قرآنی به دیدار خانواده‌ شهید «اسدالله ذوالقدر» رفتند.

در این دیدار «مهدی گتمیری» قاری ممتاز قرآن کریم، «رحیم قربانی» رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه «محمدرسول‌الله(ص)»، «زنگنه» نماینده اتحادیه تشکیل‌های قرآنی به همراه نمایندگان سیمای قرآن و خبرگزاری‌های ایکنا و فارس حضور داشتند.

قیام 15 خرداد اولین واقعه‌ای که در سال تولد شهید رخ داد

سردار «احمد ذوالقدر» برادر شهید در ابتدا با اشاره به خاطراتی از برادر شهیدش گفت: برادرم یکساله بود که ما از قزوین به تهران مهاجرت کردیم و در سال 1342 در حوالی بازار ساکن شدیم. پدرم کارگر بازار بود و ما اولین واقعه‌ای که در این محل دیدیم قیام 15 خرداد ورامین بود.

محله‌ای که شهید در آن رشد کرد

این محل از محله‌های مذهبی تهران است و در آن زمان صدای اذان از مساجد و هیئت‌های مذهبی و حتی منازل به گوش می‌رسید. مساجد محل در امور فرهنگی و مذهبی بسیار فعال بودند و نخستین کتابخانه‌های تهران هم در این محل راه‌اندازی شده است. بچه‌‌های محله ما برای تفریح به زیارت حضرت عبدالعظیم و برای کوه‌پیمایی به امامزاده داود می‌رفتند. مغازه‌های این محل پرچم ایران را بدون آرم شیر و خورشید نصب می‌کردند. برادرم در چنین محله‌ای و با تلاوت قرآن دوران کودکی را سپری کرد.


فعالیت‌های قرآنی شهید ذوالقدر

برادر شهید درباره فعالیت‌های قرآنی شهید ذوالقدر گفت‌: اسدالله تحصیلات را از مکتب‌خانه شروع کرد و به مدرسه نرفت پس از آن تلاوت را در کانون توحید آغاز کرد و در زمینه‌ صوت و لحن بسیار پیشرفت کرد. پس از آن هم با بچه‌های محل جلسه قرآن راه‌اندازی کرده بود و در این زمینه فعالیت می‌کرد.

وی قاری ممتازی بود و باید بگویم عامل به قرآن هم بود زیرا پس از شهادتش ما با خانواده‌های بسیاری مواجه شدیم که این شهید بزرگوار به آنها کمک می‌کرد حتی برخی به ما گفتند که شهید اسدالله در ساخت منزل به ما کمک می‌کرد.

سرکشی شهید به خانواده‌های شهدا

این شهید بزرگوار بدون اینکه کسی اطلاع داشته باشد به خانواده‌های معظم شهدا سرکشی می‌کرد و در مراسم تشییع پیکرش بیش از 100 خانواده شهید حضور یافتند.

برادرم هنگامی که از جبهه به مرخصی می‌آمد در خانه نمی‌ماند و فوراً به دیدار اقوام می‌رفت او در گذشت و فداکاری بسیار زبانزد بود به یاد دارم در جبهه هر وقت در جمع دوستان با من کشتی می‌گرفت به احترام اینکه من از او بزرگترم به من می‌باخت اما هنگامی که تنها بودیم به راحتی مرا ضربه فنی می‌کرد و می‌گفت: اگر آن موقع به تو باختم به احترام این بود که برادر بزرگترم هستی.


شهید اسدالله جانشین گردان مالک اشتر در لشگر 27 محمد‌رسول‌الله(ص) بود و سال 1367 در منطقه شلمچه و در جریان عملیات «غدیر» در حین پاکسازی منطقه از نیرو‌های دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شد.

آخرین فاتح شلمچه

وی در بازپس‌گیری شلمچه از دست دشمن بسیار مؤثر بود و از شهید «اسدالله ذوالقدر» به عنوان آخرین فاتح شلمچه یاد می‌کنند.

مادر شهید ذوالقدر درباره فرزند شهیدش گفت: اسد‌الله بچه آرامی بود و هر‌گاه بیرون منزل با کسی دعوا می‌کرد و یا کسی او را آزار می‌داد به منزل پناه می‌برد اما برادرش اینگونه نبود. من همیشه بیرون منزل به دنبال فرزندانم بودم که خدای ناکرده دچار آسیب و لغزش نشوند و خدا را شکر می کنم که یکی از پسرانم در راه اسلام شهید شد.



منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین