عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
آیت الله علوی گرگانی
باید با اعمال و رفتار خود مایه زینت اهل بیت(ع) و حضرت ولی عصر(عج) باشیم و کاری نکنیم که فردای قیامت شرمنده ائمه(ع) شویم.

عقیق:حضرت آیت الله علوی گرگانی، با اشاره به این که خداوند نعمت های زیادی را در اختیار انسان قرار داده است تا از آنها برای رسیدن به کمال استفاده کند، گفتند: انسان باید از فرصت و ظرفیت دنیا نهایت بهره را ببرد و اندوخته خود را برای سفر طولانی آخرت آماده کند.

ایشان بابیان این که وجود انسان های شایسته و با ایمان دردنیا موجب خشنودی حضرات معصومین (ع) و به خصوص حضرت حجت(عج)خواهد بود، افزودند: باید با اعمال و رفتار خود مایه زینت اهل بیت(ع) و حضرت ولی عصر(عج) باشیم و کاری نکنیم که فردای قیامت شرمنده ائمه(ع) شویم.

معظم له تصریح کردند: اگر انسان برای خشنودی خدای متعال عملی هرچند کوچک انجام دهد، بسیار بالاتر و با ارزش تر از اعمالی است که رضایت خدا در آن نباشد .

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که اخلاص، مدال با ارزش عمل انسان است، خاطر نشان کردند: ارزش هرعملی به نیّت آن است؛ بنابراین باید درانجام عمل نیت خود را خالص کنیم تا باعث نورانیت شود.

معظم له در پایان خواندن نماز اول وقت را از بالاترین اعمال دانسته و گفتند: خواندن نماز در اول وقت، موجب تعالی روح می شود و انسان را به خدا نزدیک تر می کند.




منبع:حوزه
211008

 

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین