عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
آیت‌الله مکارم در بخشی از سخنان خود با انتقاد از برخی رسانه‌ها به دلیل به کار بردن عنوان دولت اسلامی برای گروه تروریستی داعش تصریح کرد: باید نام جمعیت تروریستی و خونخوار داعش را به کار برد، اینها نه دولت هستند و نه اسلامی چرا که کار آنها غارتگری، آدم کشی و تجاوز است.
عقیق:یکی از مراجع تقلید قم گفت: اخیرا دیده‌ایم که دولتمردان می‌گویند متولی مسائل فرهنگی علما هستند و خودشان را می‌خواهند معاف کنند؛ نباید این اشتباه را تکرار کنند و بگویند امور فرهنگی وظیفه علماست.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد گفت: قبل از شروع بحث سوره حمد را برای سلامتی رهبر معظم انقلاب قرائت می‌کنیم.

وی افزود: خدا را شکر که توفیقی نصیب شد بار دیگر درس‌ها را شروع کرده و بر سفره فقه آل محمد بنشینیم و از این دریای ناب بهره‌مند شویم.

این مرجع تقلید با بیان حدیثی در خصوص کامل شدن عقل انسان مسلمان تصریح کرد: انسان هیچگاه از فراغت تحصیل پیدا نمی‌کند و تا آخر عمل باید محصل باشد، هرچند که فرد معلم هم باشد.

وی گفت: کسی که درآمد کمی دارد ولی آن را در مسیر رضای خدا استفاده کند محبوب‌تر از کسی است که درآمد زیاد خود را در راه غیرخدا به کار می‌گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه شهرت یک بلا است و مشکلات عظیمی دارد خاطرنشان کرد: هرچه انسان مشهورتر می‌شود مشکلاتش بیشتر شده و مسئولیت آن سنگین‌تر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی رسانه‌ها به دلیل به کار بردن عنوان دولت اسلامی برای گروه تروریستی داعش تصریح کرد: باید نام جمعیت تروریستی و خونخوار داعش را به کار برد، اینها نه دولت هستند و نه اسلامی چرا که کار آنها غارتگری، آدم کشی و تجاوز است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: آنها از اسلام بیگانه‌اند؛ چرا در رسانه‌های خود نام دولت اسلامی را بر روی آنها بگذاریم و نباید ما اشتباه آنها را تکرار کنیم و باید بگوییم که جمعیت تروریستی داعش و نباید جمله دولت اسلامی در رسانه‌های اسلامی تکرار شود و دشمنان از این کار اسلام هراسی را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی یکی از مسائل و ارکان مهم اجتماع است گفت: اخیرا دیده‌ایم که دولتمردان می‌گویند متولی این کار علما هستند و خودشان را می‌خواهند معاف کنند؛ نباید این اشتباه را تکرار کنند و بگویند امور فرهنگی وظیفه علما است؛ بله علما وظیفه دارند و باید به وظیفه خود در خصوص مسائل فرهنگی، ارزشی و اخلاقی عمل کنند ولی همه درباره این مسائل مسئول هستند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: وقتی که می‌گوییم نظام جمهوری اسلامی از دو کلمه جمهوری و اسلامی تشکیل شده است و در این نظام همه باید به آرا مردم احترام گذاشته و مروج ارزش‌های اسلامی باشند.

وی تاکید کرد: آیا می‌توان گفت که دولت، رسانه ملی و ارشاد اسلامی در برابر مسائل فرهنگی مسئولیتی ندارند؟ همه نهادها، ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و... مسئول هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در مسئله امر به معروف و نهی از منکر همه مسئولیت دارند خاطرنشان کرد: امت، دولت، نهادها، ارگان‌ها، مراکز آموزشی و همه در برابر این مسئله مسئولیت دارند و کسی نمی‌تواند شانه خالی کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین