عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
استاد دانشگاه الازهر
استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر گفت: روز عاشورا همیشه جاویدان و امام حسین (ع) پدر آزادیخواهان جهان است.

عقیق:شیخ دکتر احمد محمود کریمه در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی  اظهارداشت: ملت مصر به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای عربی، دوستدار اهل بیت(ع ) است و ارادت قلبی خاص و ویژه ای نسبت به خاندان حضرت رسول (ص) دارد.

وی افزود: ملت مصر از نظر فقهی و اعتقادی از دو شیوه که از نیاکان به ما رسیده است، پیروی می کند؛ به طوری که فقه خود را از اهل سنت و اعتقادات خویش را از مذهب جعفری (تشیع) می گیرند. در گذشته نیز شاهد برپایی نشست ها و کنفرانس های متعدد بین مذاهب و بین ادیانی در کشورهای مختلف دنیا بوده ایم.

شیخ احمد کریمه تصریح کرد: در جامعه مصر دو مراسم به صورت ویژه مورد توجه همگان قرار دارد یکی روز ولادت امام حسین (ع) و دیگری روز شهادت آن حضرت است.

استاد دانشگاه الازهر با اشاره به این که ملت مصر معتقد ترین ملت عربی دوستدار اهل بیت(ع) است، ابراز داشت: مکان الازهر میان دو مکان مقدس و متبرک راس الحسین(ع) و مرقد سیده نفیسه(س) قرار گرفته است و ما معتقد به عنایات این دو مکان شریف هستیم.

وی اضافه کرد: برپایی دو مراسم ویژه برای امام حسین(ع) با جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر چیزی جزء عشق و ارادت به خاندان حضرت رسول الله (ص) نیست.

شیخ کریمه در ادامه با اشاره به تدریس "فقه مقارن" در دانشگاه الازهر، گفت: فقه مقارن، نزدیکی مسائل فقهی بویژه فقه جعفری با فقه اهل تسنن است که موجب تقریب مذاهب اسلامی و برخورد با تکفیرها می شود.

وی خواستار پافشاری مسلمانان بر روی مشترکان دینی خود و اتحاد تمام مذاهب اسلامی در برابر صهیونیسم و آمریکا شد  و افزود: خدا را شکر می کنم که رسولانش را برای هدایت جامعه بشری و ارائه پیام خود به بندگان مبعوث کرد و امروز همگان به ویژه مسلمانان از این نعمت برخوردارند.

استاد الازهر مصر، الحاد، کفر و سکولار را دشمن مشترک امت اسلامی خواند و یادآور شد: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابل امت اسلام به دشمنی و کینه توزی صف آرایی کرده اند و از هر حیله ای برای ایجاد اختلاف در امت اسلامی فروگذار نیستند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز امت اسلامی باید با نگاه دقیق به مسائل دسیسه و دشمنی استکبار به ویژه رژیم صهیونیستی را شناسایی کرده و نقشه آنان را با اتحاد و همدلی نقش بر آب کنند و جای جولان را از آنان بگیریند

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین