عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اجلاس بین‌المللی «علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین» گفت: آنچه تاکنون انجام گرفته است، کافی نیست و به یک اتحاد بیشتر و جریان بین‌المللی برای مقابله با صهیونیسم جهانی و تکفیری‌ها نیاز داریم.
عقیق: اجلاس بین‌المللی «علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین» با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سردار فضلی و با حضور جمع کثیری از علما، مفتیان اعظم، اندیشمندان، مقامات و شخصیت‌های عالی رتبه از 53 کشور خارجی به نمایندگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم اکنون در سالن اجتماعات هتل المپیک در حال برگزاری است.

*ضرورت اتحاد بیشتر و جریان بین‌المللی برای مقابله با صهیونیسم جهانی و تکفیری‌ها

در این مراسم آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: بیش از 200 نفر از علمای بزرگ جهان اسلام و 143 نفر از علمای دینی، همچنین 75 نفر از نخبگان سیاسی، دانشگاهی و جهادی در این اجلاس حضور دارند.

وی درباره هدف از برگزاری «اجلاس علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین» گفت: در مرحله اول، حمایت جهان اسلام از مقاومت فلسطین مطرح است، چرا که همه ما در دو، سه ماه اخیر شاهد یکی از سخت‌ترین و وحشتناک‌ترین حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه بوده‌ایم که صهیونیست‌ها بیش از 500 کودک، تعداد زیادی زن و مرد کهنسال را به شهادت رسانده و صدها خانه مسکونی مردم به وسیله بمب‌های ویرانگر رژیم صهیونیستی تخریب شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: بسیاری از نخبگان جهان اسلام و جریان‌های فعال گمان می‌کردند همین مقدار تحرک علیه صهیونیسم برای جلوگیری از توطئه‌ها و ریشه‌کن کردن آن‌ها کفایت می‌کند، اما امروزه همه برجستگان، علما و دست‌اندرکاران امور سیاسی و دینی منطقه به خوبی شاهد هستند آنچه انجام گرفته کافی نیست و به یک اتحاد بیشتر و جریان بین‌المللی برای مقابله با صهیونیسم جهانی و تکفیری‌ها نیاز داریم.

این کنفرانس بین‌المللی طی دو روز در روزهای 18 تا 19 شهریور برگزار می‌شود و در این کنفرانس 5 کمیسیون با عنوان‌ چالش‌های کنونی، مقاومت اسلامی در منطقه ضرورت‌ها و مؤلفه‌ها، تمامیت ارضی فلسطین، فلسطین و وظیفه اسلامی و فلسطین و نهادهای علمایی و نخبگان برگزار می‌شود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین