عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
یک استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر نقش کلیدی و تاثیرگذاری مسجد در اعتلای فرهنگ جامعه، گفت: مسجد نباید منتظر دیگر نهادها برای رفع کاستی‌ها بماند.
عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در جمع مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مسجد را مرکزی مستقل خواند که باید به تنهایی و با تکیه بر نیروهای مردمی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: اگر مسجد نتواند به وظایف خود عمل کند، صداوسیما، آموزش و پرورش و دیگر نهادها و سازمان‌ها نیز نخواهند توانست کاری در گسترش فرهنگ و دین در جامعه از پیش ببرند.

پناهیان گفت: همه گروه‌ها و اقشار باید در راه عمران و آبادی مسجد بکوشند و ستاره‌های پیرامون آن را به مانند خورشیدی تابناک جلوه دهند.

وی گفت: مسجد نباید در بازی دیگر نهادها و زیر فشار رسانه‌ها قرار گیرد چون این مسجد است که می‌تواند تمامی مشکلات را حل کند و سعادت معنوی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: فراموش نکنیم که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از همین مساجد شکل گرفته است و باید برای مقابله با جنگ نرم نیز این بستر را در مساجد فراهم کنیم.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به محورهایی که در اذهان عموم به اشتباه از آن به عنوان محورهای اصلی در مساجد یاد می‌شود، تاکید کرد: به هیچ عنوان کسب علم و معرفت نباید به عنوان محور فعالیت‌های مساجد قرار گیرد چون فردی که در مسجد حضور می‌یابد به میزانی که برای شروع کافی است از علم و معرفت برخوردار است.

وی افزود: محورهای دیگری مانند رشد ایمان، افزایش محبت، ذکر، عمل صالح، ولایت‌مداری، اخلاص و ... نیز به همین شکل است؛ یعنی هر فردی که در مسجد حضور پیدا می‌کند قطعا به میزانی از این خصوصیات بهره‌مند است.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از مفهوم ادب، به عنوان اصلی‌ترین محور فعالیت در مساجد نام برد و اظهار کرد: ادب، محوری‌ترین عامل برای افزایش قابلیت‌های انسان، چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی است.

وی گفت: ادب علاوه بر اینکه موثرترین عامل برای افزایش علوم و بصیرت و اندیشه است، عامل مهمی در جذب کسانی است که دارای دین و ایمان قوی نیستند.

پناهیان از ادب به عنوان مفهوم گمشده جوامع غربی نام برد و تاکید کرد: ادب مقدمه ساز یک جامعه الهی است تا بتواند خود را برای پذیرایی از امام عصر آماده کند.



منبع:ایسنا
211008

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین