عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۸
یکی از مراجع تقلید با اشاره به تصویری که تکفیری‌ها از دین اسلام ارائه می‌دهند گفت: اسلام دین رحمت است و این چهره باید تبلیغ شود.
عقیق: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه دوشنبه در دیدار با احمد محمود کریمه استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر اظهار داشت: اسلام دین رحمت است اما تکفیری‌ها تنها آیاتی از قرآن را که به جنگ اشاره دارد مورد توجه قرار داده‌اند و جنبه رحمانی دین را کتمان می‌کنند.

وی افزود: باید تبلیغات مسلمانان طوری باشد که همه بدانند تکفیری‌ها جزو امت اسلامی نیستند و قرائت متفاوتی را ارائه داده‌اند. آنها تمام آیات مربوط به رحم الهی و محبت خداوند به بندگانش را رها کرده‌اند و تنها بر جنبه قهری دین اصرار می‌ورزند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان اسلام مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته‌اند گفت: امروز جنگ‌هایی که در کشورهای مسلمان به راه افتاده و برادرکشی مسلمانان به نفع دشمنان دین تمام شده است.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس خطر جریان‌های تکفیری در قم ادامه داد: مبارزه با این خطر نیاز به وحدت میان تمام علمای جهان اسلام دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشی فکری تکفیری‌ها خاطرنشان کرد: این افراد گمان می‌کنند که تنها تفسیر صحیح از اسلام را دارند در حالیکه اینگونه نیست.

وی فرصت کنونی برای تبلیغ اسلام و رساندن صدای این دین به تمام جهان را بی‌نظیر دانست و افزود: با این حال اعمال تکفیری‌ها چهره مسلمانان را تخریب و این فرصت را از ما می‌گیرد که برای مقابله با این موضوع تبلیغ جنبه رحمانی اسلام باید جدی گرفته شود.

افتخار الازهر اقتباس از نام حضرت زهرا(س) است

استاد علوم مقارن دانشگاه الازهر مصر هم در این دیدار گفت: یکی از افتخارات ما این است که علاوه بر اقتباس نام الازهر که از نام مبارک دختر گرامی رسول خدا(ص)، در نزدیکی مرقد مطهر حضرت زینب(س) و نیز مدفن سر مبارک امام حسین(ع) مستقر شده‌‌ایم.

احمد محمود کریمه، با اشاره به کتبی که درباره تکفیری‌ها نوشته و شناختش از وهابی‌ها اضافه کرد: در کتاب‌ها به سلفی‌ها می‌گویم متسلفه چراکه آنها در حقیقت اعتقادی به اصل دین سلف ندارند.

وی با اشاره به وقایع اخیر مصر، مشکلات به وجود آمده در این کشور را هم ناشی از اقدامات سلفی‌ها دانست.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین