عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
جشن میلاد امام هشتم با مداحی حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله بهمنی و شعر خوانی صابر خراسانی در هیئت الرضا(ع)
در آخرالزمان هم مؤمن شدن و هم کافر شدن امکان پذیر است. جنگ عجیبی هم بین حق و باطل، نور و ظلمت، اسلام و کفر، ولایت و کفر و نفاق و دشمنی با خدا در گرفته است.

گزارش تصویری

صوت


عقیق:مراسم جشن میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) با حضور جمع زیادی از مشتاقان در حسینیه موسی بن جعفر(ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم آیت الله قائم مقامی سخنرانی کرد و حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله بهمنی به مولودی خوانی پرداختند .شعر خوانی مصطفی صابر خراسانی نیز از دیگر بخش های این مراسم بود.

بخش هایی از سخنان آیت الله قائم مقامی را بخوانید:

_ در بین فرمایشات امام رضا مطالب بسیاری می بینیم .در بین این مطالب وجود مقدس امام رضا(ع)  در یک امر تأکید فراوانی دارد، تأکیدات حضرت یکی در مسئله توحید با شرایطش و دیگری مسئله معرفت است.

_ ایشان می فرمایند که مراد از توحید این نیست که بگویید خدا یکی است و دو تا نیست که این چیز ساده ای است و هر بچه ای می داند بلکه مراد از توحید این است که توانسته باشی که نماینده واقعی خدا درزمین را تشخیص بدهی. این طوری می توان فهمید کسی موحد است یا خیر. که خداوند تبارک و تعالی نماینده و جانشین دارد. اگر کسی این نماینده را تشخیص داد در واقع خدا را شناخته است.

_ در باب مسئله معرفت ایشان می فرماید که اول عبادت خدا از معرفت شروع می شود. و مراد از معرفت را شناخت عمیق و قلبی و عقلی فرمودند.

_ ما در زمانه آخر الزمان و زمان فتنه ها و آزمایش ها و سختی ها هستیم و  به چه چیز نیاز داریم که به واسطه آن بتوانیم از فتنه ها رهایی پیدا کنیم و از پس فتنه ها بربیاییم و از آزمایش های الهی سربلند باشیم؟  آخرالزمان دورانی است که می فرمایند خدای تبارک و تعالی هم ایمان و هم کفر را در صحنه می آورند.دورانی است که هم خدا در صحنه آمده و هم شیطان، هم ولی بر حق پروردگار یعنی امام زمان(عج)  قدم به قدم در صحنه جهان خود را نشان می دهد و ندابه حقانیت مهدی داده شده و هم این که شیطان به شدت فعال شده است.

_ یکی از ویژگی های آخر الزمان را می فرمایند که دو درختی که خدای تبارک و تعالی را یکی در بهشت به نام طوبی که منشأ آن در خانه حضرت زهرا و امیرالمؤمنین است(علیهما السلام)  و منشأ خوبی ها و نیکی ها است  و دیگری درخت زقوم که ریشه آن در جهنم است که منشأ زشتی ها و گناهان است، در آخر الزمان ثمر و ریشه ها و شاخ و برگ  این دو درخت در جهان بشری ظاهر می شود و به انسان نزدیک می شود.

یعنی شاخه درخت طوبی به انسان بسیار نزدیک شده است که اگر دست خود را دراز کنی با کمترین سختی می توانی این میوه و شاخه را بگیری. یعنی با یک کار خوب و نماز می توانی به این درخت نزدیک شوید و  از آن طرف هم میوه گناه و ثمره گناه خیلی به انسان نزدیک شده است. بدون هیچ انرژی و کاری می توان گناه را انجام داد.

_ شیطان بسیار به ادمی نزدیک شده است و شاخ و برگ درخت زقوم به انسان ها نزدیک است . به تعبیری در آخرالزمان هم مؤمن شدن و هم کافر شدن امکان پذیر است. جنگ عجیبی هم بین حق و باطل، نور و ظلمت، اسلام و کفر، ولایت و کفر و نفاق و دشمنی با خدا در گرفته است.

_ ما برای نجات از این فتنه ها به دو چیز نیاز داریم.  یکی مسئله معرفت است و دیگری باید علم و شناخت و آگاهی داشته باشی. باید دنیا و جهان را بشناسید. باید متوجه معنی اتفاقات باشید. باید تحلیل و عقلانیت داشته باشید و اهل تفکر باشید. که دائم هم باید علم و شناخت و معرفت را زیاد کنید. این اولین رکن است.

_ رکن دوم مسئله محبت و شور و عشق است. به تعبیری دیگر مسئله جنون است. جنون هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی دارد. هم دوستان و عارفان مجنون عشق به خدا و سرمست خدا هستند و هم جریان شیطانی است که جنون شیطانی دارند. در این زمانه دقیقاً جنون شیطانی ظاهر شده است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین