عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
دارابی در مراسم اختتامیه طرح قرآنی ۱۴۴۸ خبرداد
معاون سیما صداوسیما جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی شبکه قرآن و معارف سیما ۲ به زبان انگلیسی و عربی به دستور رئیس سازمان صداوسیما خبر داد و گفت: با وجود مشکلات بودجه‌ای در صداوسیما توجه ویژه‌ای به برنامه‌های قرآنی داشته‌ایم.
عقیق:علی دارابی، معاون سیما صداوسیما جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1448 که عصر امروز، 16 شهریورماه در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: طرح قرآنی 1448 که نهضت بزرگ قرآنی است طی سال‌های گذشته موفق شده بیش از 12 میلیون نفر را در این طرح قرآنی مشارکت دهد که امیدواریم این کار باقیات و صالحاتی برای ما باشد و آرزو می‌کنم دوره‌های بعدی با شکوه بیشتری برگزار شود.

 نامگذاری سال 93 به سال قرآن و معارف در معاونت سیما

وی افزود: رسانه ملی در بحث‌هایی از جمله جمع‌خوانی قرآن، مناسک‌سازی، کارنامه ارزنده و در خور تقدیری دارد که همکاران من در سیما کارنامه ملموس و قابل افتخاری در این حوزه دارند، هر چند که برای خدمت به قرآن هر چه کار کنیم کم است و این تازه گام‌های اولیه‌ای است که در این حوزه برداشته‌ایم.

معاون سیما صداوسیما با بیان اینکه گفتمان ما در برنامه‌ریزی در سیما بر پایه قرآن و عترت است، گفت: باید توقع و انتظارات مخاطبان و سیاست ها و برنامه هایی که در این حوزه داریم مبتنی بر این اصل تنظیم و راهبری کنیم. باید کارشناسان، مجریان، گزارشگران، برنامه سازان و همه کسانی که افتخار مشارکت در این کار بزرگ قرآنی را دارند به ارتقای دانش و آگاهی‌های خود بیاندیشند و در عمل، رفتار و سیره و منش زندگی خودشان آن طور که شایسته مروجان و مبلغان قرآن است قرار دهند.

دارابی افزود: در برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه برنامه‌سازی سیما صورت می‌گیرد امروز دیگر صرف شبکه قرآن و معارف سیما نیست و امروز همه شبکه‌های سیما یک شبکه مجازی از صبح تا شب در طول 24 ساعت برنامه‌های معارفی را تولید و پخش می‌کنند که براین اساس باید برنامه‌های معارفی پربیننده را تقویت کنیم و اگر برنامه‌ای ضعف دارد این ضعف‌ها را برطرف کنیم.

اگر طرح مباحث اختلاف انگیز از سوی کارشناسان و مبلغان دینی باشد خطای آن بیشتر است

وی ادامه داد: ما باید به طور مستمر نظرسنجی‌هایی را براساس نیاز مخاطبان انجام دهیم و همچنین اثرسنجی برنامه‌ها را به طور مستمر در دستور کار خود قرار دهیم. ما در برنامه‌های رسانه و به‌ویژه در برنامه‌های معارفی و دینی باید اصل وحدت مسلمانان را مدنظر قرار داده و از طرح مسائل اختلاف‌انگیز به‌شدت پرهیز کنیم به‌ویژه اینکه اگر طرح این مباحث از سوی کارشناسان و مبلغان دینی باشد خطای آن بیشتر است.

دارابی گفت: باید برنامه‌های خوب و جذاب در قالب کارشناسی برای رفع شبهات داشته باشیم، و پاسخ شبهات را به‌خوبی بدهیم. ما در برنامه‌های مختلف در نظام تهیه‌کنندگی و برنامه‌سازی زمان را برای تهیه‌کنندگان و کارشناسان اعلام کرده‌ایم اما از این به بعد به این گونه نیست که کارشناسان، تهیه‌کننده و ... یک زمان نامحدودی را به تولید برنامه بپردازند و حسن این کار این است که امکان ارزیابی، داوری و نقاط قوت کار را مشخص می کند و از طرفی کارشناسان برنامه‌های ضعیف این فرصت را پیدا می کنند که سطح خود را ارتقا دهند.

توجه ویژه به برنامه های قرآنی با وجود مشکلات بودجه ای

وی ادامه داد: توقع و انتظار ما این است کسانی که مجری و گزارشگر، تهیه‌کننده و برنامه‌ساز هستند یا مدیران، کارشناسان، مبلغان و کسانی که در حوزه معارفی سیما تلاش می‌کنند خودشان عملا و به طور ملموس و محسوس آنچه که بیان می‌کنند خودشان هم مبلغ عملی آن باشند و اخلاق عملی را مردم در آنها ببینند و طبیعتا وظیفه ما هم سخت‌تر است که باید بتوانیم پشتیبانی خوبی داشته باشیم.

دارابی با بیان اینکه معاونت سیما در حوزه معارف و کارهای قرآنی برنامه‌های متعددی دارد، گفت: امسال را در معاونت سیما سال قرآن و معارف معرفی کرده‌ایم و با وجود مشکلات بودجه‌ای که داشته‌ایم اما به برنامه‌های قرآنی توجه ویژه‌ای داشته‌ایم و در حوزه کارهای نمایشی، سریال‌ها و تله فیلم‌ها اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی یادآور شد: به‌زودی جمع زیادی از مبلغان و کارشناسان اهل فضل به مجموعه کارشناسان تلویزیون اضافه می‌شوند که مردم کارشناسان بیشتری را در این زمینه می‌بینند.

معاون سیما صداوسیما افزود: مطالعات برای راه‌اندازی شبکه قرآن و معارف سیما 2 انجام شده با دستور رئیس سازمان صداوسیما که امیدواریم بتوانیم این شبکه را به زبان انگلیسی و عربی کار بزرگ و خدمات بزرگ جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذاریم که در این کار بزرگ نیازمند مشارکت، همکاری نهادهای قرآنی و اساتید و صاحب‌نظران هستیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین