عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
شب میلاد ثامن الحجج(ع) در هیئت ریحانه الحسین با مولودی خوانی حاج سید مجید بنی فاطمه ،کربلایی حسن شالبافان و کربلایی مهدی سعیدی
مراسم جشن میلاد با مولودی خوانی در هیئت ریحانه الحسین با مولودی خوانی حاج سید مجید بنی فاطمه، کربلایی حسن شالبفان، کربلایی مهدی سعیدی برگزار شد.

گزارش تصویری مراسم

صوت مراسم



عقیق: مراسم جشن میلاد با مولودی خوانی در هیئت ریحانه الحسین با مولودی خوانی حاج سید مجید بنی فاطمه، کربلایی حسن شالبفان، کربلایی مهدی سعیدی برگزار شد.

در ادامه خلاصه ای از سخنان حجت الاسلام شیخ علی سعیدیان را بخوانید:

_  در پیشگاه حضرت حق و اولیاء دین یعنی حضرات معصومین یک نوع بینش و نگاه متعالی وجود دارد که تبیین شده در دین ما است. این نگاه این است که در جامعه شیعی و محبین علی بن ابیطالب باید اولویت بندی اعمالشان را با توجه به مقتضیات زمان انجام بدهند. بعضی اعمال در یک برهه ای از زمان فوق العاده استحباب دارد و بعضی از اعمال در برهه ای از زمان ممکن است ثواب هم نداشته باشد و جزء محرمات قرار می گیرد.

_ من و شما اگر می خواهیم جزء شیعیان خاص اهل بیت باشیم باید در دوره فعلی که دوره آخر الزمان است، باید بگردیم در روایات ببینیم که انجام کدام عمل باعث تقرب بیشتر پیش خدا و اهل بیت می شود. همان طور که می دانیم یکی از نام های دوره آخر الزمان دوره حیرت است. یعنی قالب مردم نمی دانند باید چه کار کنند. در یک تحیری مانده اند. این نشان می دهد که مؤمنی که صاحب این تفکر است دارای یک بینش درست و متعالی است و زرنگ در باب معنویت است.

_ ما اگر هیئت می آییم و روضه می رویم و یا در هر محفلی از اهل بیت و مجالس معنوی و مذهبی حضور پیدا می کنیم باید هدف داشته باشیم. همه این ها وسیله است و هیچ کدام هدف نیست. این ها می خواهد ما را به مقرب به اهل بیت کند. کدام عمل ما را نزدیک تر به اهل بیت می کند این خیلی مهم است.

_ علی بن موسی الرضا(ع)  فرمودند آن عملی که ما را مقرب می کند این است که من یک نفر را عاشق مکتب علی بن ابیطالب(ع) کنم. در جامعه ای که دین ذبح شده و مظلوم ترین است، دنبال فضیلت می گردید یک نفر را دین دار کنید. به خدا قسم که با این کار خیر دنیا و آخرت را برای خود می خریم.

_ در روایت است که در روز محشر تمام اهل محشر به شهدا غبطه می خورند ولی یک عده ای هستند که شهدا به این گروه غبطه می خورند و آنها کسانی هستند که دعوت به دین خدا کردند. دین ما مبین است و همه چیز مشخص و معین است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین