عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
مداحی حاج سیدعلی سادات رضوی در مسجد امام رضا(ع)
اگر کسی کینه حق در سینه اش راه پیدا نکرد در مقابل مقدرات الهی نه تنها مکدر نشد بلکه احساس بهجت و طراوت و نشاط کرد. این صاحب مقام رضاست. این تشبه به امام رضا علیه السلام پیدا کرده است.

شیخ حسین قرنی و حاج سیدعلی سادات رضوی در مسجد امام رضا علیه السلامگزارش تصویری مراسم

صوت مداحی حاج سیدعلی سادات رضوی


عقیق: مراسم جشن شب میلاد حضرت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء در مسجد امام رضا علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام حاج شیخ حسین قرنی آغاز شد، در ادامه حاج سیدعلی سادات رضوی به مولودی خوانی و مداحی پرداخت.

در ادامه نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسین قرنی را بخوانید:

* دعای جوشن کبیر، دعای عرفه، دعای سحر، دعای ابوحمزه، بخش عمده اش ترسیم سیمای حضرت حق تبارک و تعالی است.

* مجلس علم، بالاتر از هزار شب، شب زنده داری و در هر شب هزار رکعت نماز خواندن و بالاتر از دوازده هزار ختم قرآن است. البته روایت به این مقدار هم خلاصه نمی شود، تفسیرش را در جامع السعاداةِ مرحوم نراقی بزرگ، پدر ملااحمد نراقیِ معراج السعادة، استاد شیخ انصاری است. آنجا مراجعه کنید

* مرتبه سوم از زیارت و مرتبه بالاتر و والاتر از دو مرتبه گذشته یعنی از زیارت قبر بالاتر، از زیارت صاحب قبر بالاتر، از زیارت قبر امام رضا علیه السلام فضیلتش بیشتر، از زیارت خود امام رضا علیه السلام هم فضیلتش بالاتر، از زیارت خانه خدا فضیلتش بیشتر، از تشرف به محضر حضرت حق تبارک و تعالی هم فضیلتش برتر، زیارت شکل مزور به خود گرفتن است.

* خود انسان به آن قله ای صعود کند، که آن مزور، مزور یعنی امام رضا علیه السلام، آن کسی که زیارتش می کنیم، مزور یعنی کی؟ یعنی امام مجتبی علیه السلام، یعنی امام جواد علیه السلام، یعنی خود خدا، از اینها بالاتر آن زمانی است که زائر رنگ مزور بگیرد و خدای تعالی و أئمه هدی عایهم السلام در وجود زائر تجلی پیدا کند و زائر مجلا و مظهر همان مزور بشود.

* رضا یعنی چه؟ یکی از ملکات فاضله است. رضا یکی از مقامات فاضله ای است در عرفان و حمکت عملی که به قول حاج ملا هادی سبزواری در آن منظومه اش در قسمت آخر می گوید: فوق مقام صبر است و فوق مقام توکل است، مقام رضا. مقام رضا چیست؟ حاجی سبزواری اینجور معنی می کند « و بهجه بما قضى الله رضا و ذوالرضا بما قضى ما اعترضا » اگر انسان به آن مقامی برسد که در مقابل مقدرات الهی خم به ابرو نیاورد، چهره در هم نکشد، رو ترش نکند، و کینه حق در سینه اش راه پیدا نکند، بلکه در مقابل مقدرات الهی احساس بهجت کند. هر کسی می تواند خودش را بسنجد. اگر کسی کینه حق در سینه اش راه پیدا نکرد در مقابل مقدرات الهی نه تنها مکدر نشد بلکه احساس بهجت و طراوت و نشاط کرد. این صاحب مقام رضاست. این تشبه به امام رضا علیه السلام پیدا کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین