عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۶۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۲
دست‌دادن مرد با زن اجنبى و لمس بدن زن بر مرد اجنبى، شرعاً حرام است.

عقیق:چند سوالی که از مقام معظم رهبری دام ظله در خصوص حدود ارتباط مردان و زنان مسلمان با یكدیگر در عرصه جامعه مطرح شده است:

 

سوال: مستدعى است حدود ارتباط مردان و زنان مسلمان با یكدیگر در عرصه جامعه را بیان فرمایید.

جواب: بر هر زن و مرد مكلفى شرعاً واجب است در تماس و نشست و برخاست با جنس مخالف حریم ضوابط شرعى و مقررات اسلامى را دقیقاً مراعات نمایند و از هرگونه عمل و رفتارى كه آمیخته به ریبه و یا موجب ترتب فتنه و فساد باشد، جداً احتراز نمایند.

 


سوال: با توجه به موقعیت كنونى كشورمان، لزوم صرفه‌جویى در مصرف بنزین و سهمیه‌بندى شدن آن، كمك به پاكیزگى هواى محیط زیست و سلامتى افراد جامعه، نظر خود را در مورد دوچرخه‌سوارى بانوان جهت رفت و آمد به محل كار و... البته با رعایت حجاب اسلامى اعلام فرمایید.

جواب: خانم‌ها باید از هر كارى كه موجب جلب توجه نامحرم مى‌شود، اجتناب نمایند.

 


سوال: در برخى از كشورهاى اسلامى دست‌دادن مرد با زن امرى عادى است و ممانعت از این كار به نحوى توهین به طرف مقابل تلقى مى‌گردد. استدعا دارد حكم شرعى در این‌باره را بیان فرمایید.

جواب: دست‌دادن مرد با زن اجنبى و لمس بدن زن بر مرد اجنبى، شرعاً حرام است و امتناع از این عمل به اظهار اینكه چنین برخوردى جزو دستورات دینى اسلام است هیچ‌‌گونه تلقى توهین به طرف مقابل نخواهد شد و مسلمین موظفند عمل به وظایف شرعى را مقدّم بر همه امور خود بدارند و به هر بهانه اقدام به ترك واجب یا فعل حرام نكنند.
 

 

منبع:جام

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین