عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
روحانیون کاروانها، مدیران، عوامل فرهنگی وکارگزاران حج تمتع امسال به منظور بهره مندی از فرمایشات مقام معظم رهبری یکشنبه 16 شهریور با رهبر انقلاب دیدار می کنند.
عقیق: حجت الاسلام  زمانی، مدیر جذب و گزینش روحانیون بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت گفت: جمعی از روحانیون، معین، معینه ها و مدیران کاروان ها و کارگزاران حج تمتع امسال همراه با تعدادی از زائران خانه خدا در موسم تمتع سال جاری روز یکشنبه 16  شهریور ماه با  رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند تا رهنمودهای معظم له را نسبت به اعمال حج و زیارت حرم نبوی(ص) و حرم امن الهی  دریافت کرده و به فضل خدا و با توجه به تحولاتی که در منطقه وجود دارد برای انجام هر چه بهتر وظایف خود بر اساس منویات رهبری تلاش کنند.  


وی افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با حج همواره در تمام حرکت های اجتماعی، اخلاقی، عبادی و سیاسی ما اثربخش و تاثیرگذار بوده است و دیدار مهمانان خانه خدا با ایشان با همین هدف و رویکرد انجام می شود.   

مدیر جذب و گزینش روحانیون بعثه با اشاره به ضرورت حضور روحانی کاروان های استان های  تهران، قم و البرز در این دیدار خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز اعزام کاروانهای تمتع از 14 شهریور بخشی از روحانیون ، معین ها، معینه ها، مدیران کاروانها و زائران در روزهای 14، 15 و 16 شهریور ماه عازم سرزمین وحی می شوند و بنابراین امکان حضور آنها در این دیدار پرفیض و برکت وجود ندارد.

حجت الاسلام زمانی در ادامه به آمادگی زائران و حضورچشمگیر و خوب آنها در کلاس های آموزشی اشاره کرد و گفت: تا کنون قریب به 10 جلسه آموزشی برای زائران مدینه قبل و 12 جلسه آموزشی برا یزائران مدینه بعد برگزار شده است که گزارش های ارسالی از شرکت و حضور خوب زائران در این کلاس ها حکایت می کند و برنامه عملکرد و گزارش کار این جلسات به معاونت و مدیریت فرهنگی و آموزش بعثه منعکس شده است.   

وی تصریح کرد: امسال  نزدیک به 470 کاروان اعم از زائران شیعه و اهل تسنن عازم مکه مکرمه و مدینه منوره می شوند که  232 کاروان مدینه قبل و 221 کاروان مدینه بعد هستند.  درهر کاروان بر اساس نیازسنجی انجام شده،  یک روحانی زائران را همراهی می کند و در کاروان هایی که جمعیت آنها بیشتر از 335 نفر باشد، با توجه به کثرت جمعیت، یک معین یا یک معینه نیزهمراه روحانی کاروان  حضور دارد .

مدیر جذب و گزینش روحانیون بعثه افزود: در کاروانهایی که بیش از 53 درصد افراد کاروان را زنان و بانوان زائر تشکیل می دهند، لازمست علاوه بر روحانی کاروان یک معینه نیز حضور داشته باشد . این معینه ها ازسوی بعثه مقام معظم رهبری معرفی می شوند و پیش از این آموزش های لازم را دیده و آمادگی و مهارتهای کافی و کامل را کسب کرده اند.


حجت السلام زمانی خاطرنشان کرد: از روحانی کاروان های سایراستانهای کشور نیز برای حضور در دیدار با رهبری دعوت به عمل آمده است که مسلما اگر برای آنها مقدور باشد در این دیار حاضر  می شوند.

هرساله جمعی از روحانی کاروان ها، مدیران، معین و معینه ها، عوامل فرهنگی و سایر کارگزاران حج که در این سفر معنوی حجاج را همراهی می کنند پیش از تشرف به مهمانی خدا با مقام معظم رهبری دیدار کرده و از منویات و رهنمودهای ایشان در رابطه با ابعاد مختلف حج و مسایل مرتبط بهره مند می شوند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین