عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
يك مقام سعودي از پايان يافتن مرحله دوم توسعه مسجدالحرام در مكه مكرمه تا پيش از موسم حج و بهره برداري از بخش جديد آن خبر داد و اعلام كرد: اقدامات مرحله دوم طرح توسعه پيش از موسم حج به پايان مي‌رسد تا ضيوف الرحمن بتواند مناسك خود را در بام حرم انجام دهند.

عقیق: فيصل بن‌فواد رئيس كميته فني پروژه توسعه مسجدالحرام اعلام كرد: اقدامات مرحله دوم طرح توسعه پيش از موسم حج به پايان مي‌رسد تا ضيوف الرحمن بتواند مناسك خود را در بام حرم انجام دهند.

اظهارات وي در خلال نشست كميته فني طرح توسعه مسجدالحرام و افزايش گنجايش سطح طواف بيان شد كه هدف از برگزاري آن بررسي طرح سلامت و بهداشت حرفه اي بود.

فواد افزود: اين نشست در راستاي اجراي دستورات ملك عبدالله مبني بر فراهم كردن بالاترين درجات ايمني براي كاركنان طرح توسعه و اجراي آن بر اساس بالاترين استانداردهاي جهاني برگزار شد.

وي اظهار داشت: بخشهايي از طرح توسعه در خلال موسم عمره رمضان گذشته بهره برداري شد و بخشهاي ديگري از اين طرح درموسم حج امسال مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

فواد ادامه داد: اين طرح مستقيما به ساختمان طرح افزايش ظرفيت صحن طواف متصل مي‌شود كه مرحله دوم آن پيش از موسم حج امسال به پايان خواهد رسيد و بهره برداري از طبقه بام حرم براي اداي مناسك طواف در موسم حج امسال انجام خواهد شد.

در نشست اخير مجموعه بن لادن به تصميماتي اشاره كرد كه براي جلوگيري از وقوع حوادث و تشديد تدابير اميني از طريق توسعه شيوه‌هاي اجرايي و كمك گرفتن از تجارب بين المللي اتخاذ شده است.

شايان ذكر است، در اين مدت طرح توسعه مسجدالحرام دچار حوادث مختلفي از جمله آتش سوزي شده است كه تعدادي از كارگران در اين حوادث زخمي شدند.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین