عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
رییس گروه نظارت و ارزیابی موسسات فرهنگی شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی، تاکنون بیش از یک میلیون و 500 هزار نسخه انواع قرآن را چاپ و منتشر کرده است.

عقیق:رمضانعلی ایزانلو در گفت و گو با ستاد خبری جشن های میلاد رضوی بیان کرد: موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی، علاوه‌براین، تاکنون حدود یک میلیون نسخه مفاتیح، بیش از 5 میلیون نسخه ادعیه و زیارات و حدود 4 میلیون نسخه کتاب با موضوع علوم قرآنی و حدیث را نیز منتشر کرده اند.
وی تاکید کرد: از مجموع قرآن های چاپ شده در آستان قدس رضوی، حدود 500 هزار نسخه پس از راه اندازی مرکز بین المللی چاپ و نشر قرآن کریم، به چاپ رسیده است.
ایزانلو تربیت جامعه‌ای انسانی و اخلاقی، بر اساس آموزه های قرآنی را به عنوان آرمان اصلی نظام جمهوری اسلامی عنوان و اضافه کرد: انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران، در بیش از 3 دهه از عمر خود، مسیر حرکتش را بر اساس این نقشه راه تعیین کرده است.
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی نیز به منظور عینیت بخشیدن به این آرمان والا و همچنین تفکر مدیریت اسلامی، آموزه های قرآن را در تمام ساحت ها وارد و در قالب تشکیلاتی سازمان یافته، توسعه فرهنگ قرآنی را سرلوحه کارهای فرهنگی خود قرار داده است.
رییس گروه نظارت و ارزیابی موسسات فرهنگی هنری آستان قدس رضوی، با اشاره به تنوع قرآن های تولید شده توسط این آستان مقدس، خاطرنشان کرد: قرآن های منتشر شده توسط آستان قدس رضوی در قطع هایی همچون وزیری، رحلی، جیبی، نیم جیبی و ... بوده که با خط‌های عثمان طه، صفا مهدوی، محمد حسین یزدی، نیریزی، حسین میرخانی و کاظم موسوی، عرضه شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، قرآن های مذکور با 6 ترجمه مختلف توسط اساتیدی نظیر حضرات آیات مکارم شیرازی، حضرت آیت الله مشکینی، سیدهاشم‌رسولی‌محلاتی، دکتر الهی قمشه‌ای، دکتر حداد عادل(باترجمه فارسی) و سیدعلیقلی قرائی(باترجمه انگلیسی)، تهیه و تنظیم شده اند.
 


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین