عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه امامزادگان ذريه پيامبر(ص) و اهل بيت (ع) و بعنوان نشانه اي الهي محسوب مي شوند ، گفت : فلسفه زيارت تنها براي حل مشكل نيست بلكه بايد در زيارت اين اماكن مقدس ذكر و ياد خدا داشت.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمين محمدي، نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در همايش روز ملي تكريم و بزرگداشت امامزادگان در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تهران ضمن تبريك دهه كرامت و بزرگداشت امامزادگان به عنوان ذريه پيامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) اظهارداشت: خداوند را سپاسگزاريم كه امروز ايران اسلامي پيوندي عميق با قرآن و عترت دارد.

وي وجود امامزادگان و بقاع متبركه را نشانه هايي از پيامبر (ص) دانست و افزود: خداوند براي قوم طالوت، تابوت حضرت موسي و هارون (ع) را بعنوان نشانه قرار داد، افزود: در قرآن آمده است كه اين يادگار آل موسي و آل هارون است كه فرشتگان آن را حمل مي‌كنند.

حجت الاسلام محمدي با بيان اينكه زماني كه نشانه و يادگار از آل هارون و آل موسي نشانه اي از جانب خداوند محسوب مي‌شود، قطعا اگر ايمان داشته باشيم نشانه‌هاي حضرت محمد (ص) كه ذريه ايشان است نيز نشانه‌هاي پروردگار است، تصريح كرد: اين ذريه براي مومنان و ارادتمندان نشانه‌هاي خداوند هستند زيرا خاندان محمد (ص) از همان خاندان موسي (ع) هستند.

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه، بقاع متبركه امامزادگان و وجود آنان در شهرهاي مختلف را نشانه هايي براي مردم دانست و افزود: خداوند در قرآن كريم اذن داده تا محل دفن آنان به عنوان بقعه اي متبركه، مقدس و رفيع انتخاب شوند و محل رفت و آمد مومنان و فرشتگان باشند.

وي با اشاره به داستان حضرت موسي (ع) تصريح كرد: براساس آيات قرآن زماني كه اين پيامبر ماموريت خود را انجام داد و خانواده خود را درمكاني رفيع قرار مي‌دهد، زماني كه باز مي‌گردد به نزد آنها، علامتي مشاهده مي‌كند كه از سوي خداوند خطاب مي‌رسد كه بقعه اي متبركه و مكان مقدس در آنجا بنا كند.

حجت الاسلام محمدي با بيان اينكه بقعه به مكاني گفته مي‌شود كه به لحاظ جايگاه معنوي از عظمت برخوردار باشد، افزود: خداوند حرم پيامبر اكرم (ص)، ائمه اطهار (ع) و فرزندانشان را مقدس و رفيع قرار داده است تا ارادتمندان و مومنان به عنوان يك نشانه الهي در اين اماكن حضور يابند، تصريح كرد: اين اذن خداوند است و برخلاف آنچه وهابيت اعلام مي‌كنند، ساخت و احترام به اين اماكن متبركه با اذن خداوند است و اين اماكن بايد از رفعت مكاني و اعتقادي برخوردار باشند.

رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به اينكه اين بقاع متبركه محل ذكر و يادخداوند است، افزود: هرشخصي كه در اين اماكن حضور مي‌يابد به خداوند توسل مي‌كند و اين نعمتي را كه خداوند در اختيار ما قرار داده است، بايد قدر دان باشيم.

وي با بيان اينكه حضور و ورود به اين امكان متبركه داراي آداب و دستوراتي است، گفت: زماني كه وارد بيت پيامبر مي‌شويم بايد اذن بگيريم و اين بقاع متبركه نيز بيت پيامبر و آل ايشان محسوب مي‌شود و طبق كلام الهي بايد با اذن خداوند، پيامبر (ص)، ائمه اطهار (ع) و امامزاده مدفون وارد آن شد.

حجت الاسلام محمدي با بيان اينكه اين امر زائر را آماده مي‌كند براي ذكر خدا و ارتباط قلبي با آن صاحب بقعه، تصريح كرد: بدون رعايت اين آداب حق ورود به اين اماكن متبركه را نداريم زيرا اين بقاع قطعه اي از بهشت هستند و پيامبر (ص) به حضرت علي (ع) فرمودند؛ ياعلي! خداوند قبر تو و قبر فرزندان و ذريه ات را بقعه و قطعه اي از بهشت قرار مي‌دهد زيرا بهشت جايگاه اهل بيت (ع) و مومنان است.

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه الحمدالله ملت ايران همواره به اين امامزادگان بزرگوار احترام ويژه اي دارند، گفت: دليل حضور اين امامزادگان در ايران اسلامي نيز همين امر است زيرا از زمان‌هاي گذشته ملت ايران به قرآن و اهل بيت اراده ويژه اي داشتند و امروز بقعه‌هاي اين امامزادگان مورد توجه و رجوع ملت ايران است كه نشانه اي از ارادت ملت به اهل بيت (ع) است.

وي اضافه كرد: در تاريخ آمده است، بسياري از ملت ايران پابه پاي امامزادگان در برابر دشمنان ايستادند و دركنار آنان به شهادت رسيدند و زماني كه اين امامزادگان وارد هر شهري مي‌شدند با آغوش باز پذيراي آنان بودند.

حجت الاسلام محمدي با بيان اينكه امروزه ملت ايران در زمان‌هاي مختلف اعم از ولادت‌ها، مناسبت‌ها و شهادت‌ها در آستان مقدس امامزادگان حضور مي‌يباند و عرض ارادت به پيشگاه رسول اكرم (ص)، حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) مي‌كنند كه بايد قدر اين نعمت را بدانيم و انس بيشتري با امامزادگان داشته باشيم.

رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه يكي از الزامات معنوي مسلمانان را ارتباط با اهل بيت (ع) و قرآن ذكر كرد و گفت: مردم ايران در مواقع اضطرار و نگراني روي به امامزادگان مي‌آورند و اين اماكن مقدس را ملجأ و پناهگاه خود مي‌دانند و علاوه برآن، در خوشحالي و شادي نيز با حضور در اين اماكن مقدس ارادت خود را به اهل بيت (ع) ابراز مي‌كنند.

وي با بيان اينكه نامگذاري دهه كرامت از ميلاد حضرت معصومه (س) تا ميلاد امام رضا (ع) و همچنين گراميداشت و تكريم امامزادگان در اين ايام، نشانه ارادت ملت ايران به اهل بيت (ع) است، افزود: ورود به اين اماكن مقدس تنها داراي آداب نيست بلكه رفتار ما نيز بايد منطبق با فرهنگ اهل بيت (ع) باشد و مسائلي همچون؛ رعايت حجاب و رعايت حلال و حرام را در زندگي بايد داشته باشيم و همانطور كه در مسجد نبايد حرف از دنيا و ماديات زد، در اين اماكن مقدس نيز بايد انس با خداوند و اهل بيت (ع) را داشت.

حجت الاسلام محمدي فلسفه زيارت را تنها براي حل مشكل ندانست و گفت: در زيارت اين اماكن مقدس بايد ذكر و ياد خدا داشت.

نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در پايان بااشاره به پيروزي ملت غزه در جنگ
۵۱ روزه با اسرائيل و اذعان مقامات و جلادان صهيونيست به حمايت ملت ايران از مقاومت فلسطين خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري (مدظله العالي) فرمودند، هرجا، هرحركتي توسط هرقومي و ملتي عليه رژيم اشغالگر قدس انجام شود، ايران اسلامي از آن حمايت خواهد كرد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین