عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
در باشگاه خادمین معنوی امام رضا(ع) یک تعمیرکار، یک کاسب، یک کارمند، یک دانش آموز، یک روحانی، یک معلم، یک دانشجو، یک خانم خانه‌دار و ... می‌توانند به نیت خادم معنوی ثامن‌الحجج یک روز کاری خود را وقف حضرت(ع) کنند.
عقیق:مجید عسکری رئیس هئیت امنا کانون خادمین معنوی امام رضا(ع) گفت: بنابر ایده اولیه حجت‌الاسلام ماندگاری و بر اساس خلاقیت و ایده پروری جمعی از جوانان مشهدی که در قالب تشکل فرهنگی کانون جوانان حریم رضوی طی مدت پنج سال در کنار همدیگر فعالیت‌های متنوع فرهنگی می‌کردند، ایده کانون خادمین معنوی امام رضا(ع) پرورش و از میلاد حضرت معصومه(س) در سال گذشته به صورت غیررسمی فعالیت خود را آغاز و با موافقت استانداری خراسان رضوی و همکاری اداره ثبت شرکت‌های و مؤسسات غیرتجاری مشهد مقدس این مؤسسه تحت عنوان کانون خادمین معنوی امام رضا(ع) در تاریخ 10 شهریور ماه جاری به شماره ثبت 4322 رسماً ثبت و فعالیت خود را از این تاریخ در ادامه اهداف تعیین شده قبلی به صورت جدی آغاز کرد.

وی ادامه داد: از سال گذشته و در ذیل این کانون مجموعه‌ای تحت عنوان باشگاه خادمین معنوی امام رضا(ع) ایجاد شد که این باشگاه مسئولیت گسترش فرهنگ خدمت معنوی در نقاط مختلف کشور و حتی دیگر بلاد اسلامی را بر عهده دارد، در طرح فرهنگی این باشگاه به عنوان مثال یک پزشک خود را خادم معنوی آن حضرت نامیده، بیماران را به دید زائران و محبان آن حضرت می‌بیند و با عطوفت بیشتری با آنان برخورد کرده، دستمزدی  دریافت نمی‌کند و یا کمتر دریافت می‌کند و در این صورت عواید آن را به مصرفی که امام رضا(ع) می‌پسندد می‌رساند، همچنین یک تعمیرکار، یک کاسب، یک کارمند، یک دانش آموز، یک روحانی، یک معلم، یک دانشجو، یک خانم خانه دار و ... می‌توانند با این نگاه برای خود در آن روز خدمتی شایسته تعریف کنند.

رئیس هیأت امنا کانون خادمین معنوی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: یادمان باشد خادمی حضرت رضا(ع) و اهل بیت صرفاً به پوشیدن لباس خدمت و حضور در بارگاه منور و نورانی آن عزیزان نیست و هر فرد در هر کجای این عالم که باشد می‌تواند نیت معنوی‌ کند و در یک روز و یا هر روز خادم معنوی آن بزرگواران باشد.

وی با اشاره به فعالیت غیر رسمی یک ساله این باشگاه افزود: طی این مدت حدوداً شش هزار نفر از نقاط مختلف کشور عضو باشگاه شده‌اند و باشگاه نیز با برنامه‌های مختلف فرهنگی طی مدت این یک سال به ارائه خدمات فرهنگی به این عزیزان پرداخته است و اکنون که کانون به صورت رسمی آغاز فعالیت خود را گرامی می‌دارد، حتماً با فعالیت‌های جدی‌تر قصد در اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی خواهد داشت.

 علاقه‌مندان برای خدمت به آستان مبارک حضرت رضا(ع)  و تنها با یک نیت معنوی و ارسال عدد 8 به سامانه پیامک 30003300009949 و یا با مراجعه به سایت اینترنتی www.khademoreza.com می‌توانند عضو این باشگاه شود و ضمن کسب اجر معنوی از خدمات مطلوب فرهنگی این طرح نیز برخوردار شوند.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین