عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
توصیه آیت‌الله مکارم شیرازی:
سیاست کشورهای غربی بر مبنای هجمه به اسلام و تشیع بنا شده و آنها با ساخت فیلم و دیگر توهین‌ها قصد ضربه زدن به مکتب اهل بیت(ع) را دارند.

عقیق: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به گسترش تبلیغ دینی به عنوان یکی از برکات حوزه علمیه اظهار کرد: برنامه‌های تبلیغی همگی از حوزه علمیه قم شروع شده و به سایر نقاط کشور گسترش می‌یابد.

او آیه 33 سوره مبارکه «فصلت» را مورد توجه قرار داد و افزود: در لسان قرآن بهترین مبلغان کسانی هستند که در درجه نخست مردم را به سوی خداوند دعوت کنند و در مرحله بعد، عملشان تایید کننده سخنشان باشد و ایمان به گفته‌های خود را در مقام عمل نشان دهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: سومین خصوصیتی که خداوند برای مبلغان برتر ذکر می‌کند تسلیم بودن در برابر حق است؛ برخی مفسران شأن نزول این آیه را مساله‌ای مربوط به «بلال» می‌دانند اما مصداق کلی آن همه انبیای الهی، اوصیا، علما، فضلا و مبلغان هستند.

او با بیان اینکه در آیه بعدی این سوره متممی برای مطلب قبل از آن آمده است گفت: در این آیه می‌خوانیم « اي مبلغان راه خدا و اي داعيان الي الله در برابر خشونت‌هاي مردم عکس‌العمل خشن نشان ندهيد و بدي‌ها را به نيكي پاسخ دهيد و افراد را از اين طريق صيد كرده و به سوي خدا دعوت كنيد»

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز کرد: شرایط کنونی با گذشته تفاوت‌های زیادی دارد؛ در زمان‌های قبل تنها مخالفان دین به تبلیغ علیه آن می‌پرداختند اما امروز با آمیخته شدن سیاست با بسیاری مسائل شاهد تبلیغات ضد دینی و ضد شیعی توسط سیاست مداران هستیم.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به نوع سیاست کشورهای غربی که بر اساس هجمه به اسلام و تشیع بنا شده است افزود: ساخت فیلم‌هایی علیه نبی مکرم اسلام(ص)، استفاده از لباس‌های مبتذل، درج نام حضرت محمد(ص) و عبارت «لا اله الا الله» در زیر کفش‌ها و نیز فحاشی در شبکه‌های ماهواره‌ای نمونه‌ای از هجمه های شدید سیاسی به دین مبین اسلام است.

او بیان داشت: توهین‌ها و هجمه های دشمنان نباید سبب یأس و ناامیدی مسلمانان شود زیرا با وجود همه فشارها، اسلام در حال پیشرفت بوده و حتی در کشوری مانند آمریکا گسترش یافته است و این ویژگی در رابطه با مکتب اهل بیت(ع) هم دیده می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر شناسایی دقیق شبهات و ارائه پاسخ‌های مناسب به آن‌ها گفت: باید احکام اسلامی را به خوبی برای جهانیان تبیین کرده و با عمل به آن‌ها، ایمان خود را نشان دهیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در این زمان جهاد اکبر و مبارزه با نفس همان مبارزه با دشمنان اسلام است؛ مشاهده می‌کنیم با وجود همه ناامن سازی‌ها و بمب گذاری‌ها سیل عظیم مردم به سمت کربلای معلی به راه افتاده و تحریم‌ها و فشارهای روانی و اقتصادی تأثیری بر میزان عشق و ارادت مردم ایران نسبت به اباعبدالله(ع) نگذاشته است.

او با بیان اینکه در ایام حج تنها 3 میلیون نفر در مکه حضور دارند اما کربلا میزبان 15 میلیون نفر است عنوان داشت: مبلغان باید از این فضا بهره کافی را ببرند اما توجه داشته باشند که عزاداری سیدالشهدا(ع) با خرافات آمیخته نشود زیرا دوستان نادان و دشمنان دانا اصرار بر این آمیختگی باطل دارند.


منبع: شفقنا

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین