عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
رئیس سازمان اوقاف:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حضور در امام‌زادگان ما را به سمت زندگی معنوی و آرامش می‌برد و باعث می‌شود که به قرآن و اهل بیت (ع) توجه ویژه‌ای داشته باشیم و مردم همواره در تمامی مواقع به امام‌زادگان نگاه ویژه‌ای داشته و به آنها پناه برده‌اند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در همایش "تکریم و بزرگداشت امام‌زادگان" که در امامزاده صالح برگزار شد، با گرامیداشت این روز و دهه کرامت، اظهار کرد: وجود امام‌زادگان و بقاع متبرکه از نشانه‌های خدای متعال است. مومنین با حضور در این مکان مقدس قطعا با یادگارهای رسول‌الله آشنا می‌شوند و ارادت اهل بیت (ع) افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: محل دفن این امام‌زادگان به عنوان بقعه انتخاب می‌شود و بقعه یعنی مکانی مقدس و رفیع و این مکان محل رفت‌ و آمد فرشتگان و زائران اهل بیت (ع) است. به هر مکان و سرزمینی بقعه گفته نمی‌شود. بقعه یعنی مکانی که از نظر ظاهر و حضور آن شخصیت عظیم دارای یک رأفت باشد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف افزود: پیامبر و فرزندان ایشان به عنوان افراد برگزیده خداوند انتخاب شده‌اند، بر خلاف تکفیری و وهابیت که ادعا می‌کنند این‌گونه نیست. آنها کلام خدا را زیر پا می‌گذارند. گاهی به ما می‌گویند چرا شما بقعه و حرم را این‌چنین می‌سازید، ما به آنها می‌گوییم این به اذن خدای بزرگ است و خاندان پیامبر (ص) باید از رأفت مکانی نیز برخوردار باشند و حضور در این مکان‌ها باعث می‌شود ذکر و یاد خدا در ذهن‌ها جاری شود.

محمدی افزود: حضور در بقاع متبرکه آدابی دارد که باید آن آداب را رعایت کنیم و در هنگام ورود اذن ورود را نیز داشته باشیم و حضور ما باید یک حضور مودبانه باشد. در ایران امام‌زادگان در اعیاد و مناسبت‌ها و همچنین در سایر روزهای سال از قداست خاصی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: برای ورود به این فضا فقط نباید به مسائل ظاهری بپردازیم بلکه باید باطن خود را نیز اصلاح کنیم. آثار و برکات ارادت به قرآن و اهل بیت (ع) را در جهان امروز به راحتی می‌توانیم ببینیم. زمانی که دشمنان درصدد توطئه برای انقلاب بودند ما با تکیه بر قرآن و اهل بیت (ع) به سرافرازی رسیدیم. در جنگ 51 روزه مردم مظلوم غزه با اسرائیل یکی از این نشانه‌ها و ارادت‌ها را دیدید. دو روز پیش نخست‌وزیر رژیم اسرائیل اعلام کرد که این جنگ با حمایت ایران پیروز شد و مردم مظلوم غزه سربلند شدند و رژیم کودک کش به ذلت و خواری افتاد.

رئیس سازمان اوقاف در پایان گفت: طبق فرمایش رهبری ملت بزرگ ایران از تمامی کشورهایی که علیه رژیم صهیونیستی گام برمی‌دارند حمایت می‌کند و هرگز از این حمایت خود دست نمی‌کشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین شرف‌خانی معاون سازمان اوقاف با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان اوقاف در راستای تکریم و بزرگداشت امام‌زادگان، اظهار کرد: سازمان اوقاف اخیرا یک کار عظیم را در معرفی امام‌زادگان انجام داده است و آن برپایی پرتالی برای بقاع متبرکه است که در این جمع عظیم از این پرتال رونمایی می‌کنیم. مردم از طریق اینترنت می‌توانند از امام‌زادگان بهره کافی ببرند.

وی افزود: این سایت با عنوان "پایگاه جامع امام‌زادگان و بقاع متبرکه" طراحی شده است و اخبار و اطلاعات امام‌زادگان در این سایت برای عموم قابل دسترسی است و متولیان امام‌زادگان می‌توانند همواره اخبار خود را بر روی این سایت به نمایش بگذارند. بانک جامع امام‌زادگان نیز در این سایت طراحی شده است که اطلاعات کلی استان به استان و شهر به شهر امام‌زادگان را جمع‌آوری می‌کند و در یک مجموعه قرار می‌دهد و مشخص می‌شود که هر امام‌زاده برای کجا و چه مکانی است.

شرفخانی افزود: اطلاعات و عکس 851 بقعه و امام‌زاده در این سایت وجود دارد و کاربران می‌توانند از زیارت از راه دور امام‌زادگان نیز بهره ببرند.

وی در پایان گفت: تمام مقالاتی که در مورد موضوع امام‌زادگان است در این سایت جمع‌آوری شده و در مورد مباحث هنری، ‌پژوهشی، اجتماعی، دعا، مناجات، شیعه شناسی و توسل نیز مقالاتی جمع‌آوری شده و نزدیک به 3000 مقاله بازنگری شده است. همچنین در این سایت بخش نوا و نما را داریم که کاربر می‌تواند به صورت صوت و تصویر از این بخش بهره ببرد و ما برای هر امام‌زاده یک سایت مخصوص طراحی کرده‌ایم.


منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین