عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
اين نرم افزار با بكارگيري جديد‌ترين تكنيك‌هاي برنامه نويسي و امكانات و قابليت‌هاي منحصر به فرد، نسل جديدي را در توليدات نرم افزاري رقم زده است بطوريكه در طرح‌هاي گرافيكي تلفيقي از سبك اسلامي – ايراني و سبك مترو و همچنين در برنامه نويسي اين نرم افزار از محيط توسعه كيوتي (Qt) استفاده شده است.

عقیق:در مراسم اختتاميه جشنواره فرهنگي هنري ديدار از نرم‌افزار چند رسانه دانشنامه حج رونمايي شد.

حجت الاسلام عبدالحميد مرتضوي منش، اظهارداشت: نرم افزار فاخر و گرانسنگ چند رسانه‌اي دانشنامه حج (لبيك
۱) به همت مركز نور و مشاركت نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت پس از سه سال تلاش توليد و رونمايي شد.

مدير پروژه دانشنامه حج (لبيك
۱) افزود: اين نرم افزار با بكارگيري جديد‌ترين تكنيك‌هاي برنامه نويسي و امكانات و قابليت‌هاي منحصر به فرد، نسل جديدي را در توليدات نرم افزاري رقم زده است بطوريكه در طرح‌هاي گرافيكي تلفيقي از سبك اسلامي – ايراني و سبك مترو و همچنين در برنامه نويسي اين نرم افزار از محيط توسعه كيوتي (Qt) استفاده شده است.

اين محقق و پژوهشگر علوم اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه اطلاعات اين نرم افزار در هشت موضوع پيرامون مكه و مدينه دسته بندي شده است، ادامه داد: قرآن، زندگانى پيامبر‏ و اهل بيت (ع)، معارف حج (آداب زيارت، اسرار و معارف‏ حج)، اماكن، مناسك حج، كتابخانه، پرسش‌هاي رايج و نگارخانه از جمله موضوعات اين نرم افزار است.

وي عموم زائران و روحانيون كاروان‌هاي حج و عمره را مخاطبين اين نرم افزار دانست و بيان داشت: اين نرم افزار حاوي متن كامل قران كريم به دو رسم الخط عثمان طه و خط ايرانى با اتصال به دو قرائت،
۳ ترجمه منتخب و ۸ تفسير منتخب همچنين ارائه آيات مرتبط با مكه و مدينه همراه با دسته بندى آيات و بر قراري ارتباط آيات با ترجمه‌ها، تفاسير و كتاب با قرآن در مكه و مدينه است.

حجت الاسلام مرتضوي منش با بيان اينكه اين نرم افزار داراي تعداد زيادي فيلم، عكس و صوت مي‌باشد، اضافه كرد: محققان و پژوهشگران مي‌توانند با مراجعه به بخش كتابخانه اين نرم افزار به بيش از
۴۰۰ عنوان كتاب عربي و فارسي دسترسي داشته باشند.

مدير بخش چند رسانه‌اي مركز نور ادامه داد: در اين نسخه از دانشنامه حج (لبيك
۱) «۹۵ساعت صوت قرآن به صورت ترتيل و تحقيق»، «۳۲۴ساعت فايل صوتي در قالب ۷۳۵تراك»، «بيش از ۶ ساعت فيلم در قالب ۵۸ قطعه»، «ارائه ۵۳ پاورپوينت توليدي»، «نمايش بيش از ۸هزار و ۴۶۰ تصوير و نقشه» و «۷۳ تصوير سه بعدي پارانوما» بخشي از محتويات ارائه شده در اين نرم افزار گرانسنگ است.

اين محقق و پژوهشگر حوزه علميه در ادامه به برخي از قابليت‌ها و امكانات اين محصول جديد اشاره كرد و گفت: «ارائه ليست كليه كتاب‌هاي مرتبط با حج بصورت كاملا گزينشي با توجه به فهرست موضوعي و با در نظر گرفتن سطوح مختلف»، «ارائه متون مقالات مجله مي‌قات و سفرنامه‏هاى حج نمايش متون كامل به همراهى پاورقى‏‌ها، تصاوير»، «رنگى كردن، چاپ و خروجي به فايل»، «امكان جستجوهاى ساده و تركيبى به همراه فهرست واژگان‏» و.. از جمله اين امكانات است.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین