عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به ضرورت نگاه جامع به نیازهای زائران، گفت: سوغات شهر زیارتی مشهد باید تداعی کننده حرم مطهر رضوی و خاظرات معنوی باشد.

عقیق: حسین شادکام، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در حاشیه بازدید از دومین دوره ایده پروری مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت اظهار داشت: با توجه به تشرف بیش از بیست میلیون زائر داخلی و خارجی به شهر زیارتی مشهد، باید بسترهایی را بوجود آورد تا علاوه بر کتب ادعیه و نرم افزارهای مذهبی، بتوان محصولاتی را ارائه کرد که ترسیم‌کننده خاطرات زیارت‌محور از پایتخت معنوی ایران باشند.
وی با بیان اینکه امروزه سوغات مشهد تنها در نبات، زعفران و زرشک تعریف شده است، تصریح کرد: اگر چه این محصولات از جایگاه بالایی در اقتصاد شهری مشهد برخوردار هستند، اما باید اذعان داشت که هیچ یک از این سوغات برآمده از فرایند زیارت حرم مطهر بشمار نمی‌روند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: سوغات رضوی شامل محصولاتی است که علاوه بر ویژگی معرفت‌افزایی، تامین کننده سلایق تمامی اقشار و رده های سنی زائران باشد.
شادکام با اشاره به اهمیت برگزاری دوره ایده پروری سوغات زائران کودک و نوجوان، گفت: می توان با برنامه ریزی بهتر در حوزه سوغات زائران کودک و نوجوان، خاطرات مناسبی را در اذهان این رده سنی بوجود آورد.
وی از توجه به ظرفیت های فضای مجازی و تولیدات مدرن، به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های سوغات زائران نام برد و افزود: سوغات زائران باید مخصوص شهر زیارتی مشهد باشد تا زائران با نگاه به این محصولات، حرم مطهر رضوی و خاظرات معنوی خود از شهر مقدس مشهد را در ذهن تداعی کنند.
شادکام با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد همکاری تنگاتنگی در توسعه مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت دارد، اظهار داشت: این مرکز باید با شناسایی نیازها و اهداف زائران، تمامی ابعاد زیارتی پایتخت معنوی ایران را مد نظر قرار دهد.


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین