عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
معاون فرهنگی موسسه دارالحدیث، زمان برگزاری همایش دوم حدیث رضوی را سه شنبه، 11 شهریورماه، اعلام کرد و گفت: این همایش با سخنرانی آیت‎الله ری شهری، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‎شود.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، پیش از ظهر امروز در نشست خبری دومین همایش حدیث رضوی، گفت: این همایش امسال حدیث رضوی به شکل تخصصی برگزار شد و نسبت به سال گذشته که موضوع عام تری انتخاب شده بود، کیفیت بالاتری دارد.

وی افزود: امسال جریان های فکری معاصر امام رضا(ع) به عنوان موضوع همایش انتخاب شد که با توجه به تخصصی شدن موضوع، انتظار داشتیم آثا کمتری به دبیرخانه ارسال شود.

دبیر دومین همایش حدیث رضوی تصریح کرد: موضع گیری های امام رضا(ع) در خصوص مباحث فکری و جریان های اندیشه ای در حوزه فرهنگ و هنر کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این رابطه بیشتر موضع گیری های سیاسی حضرت منعکس شده است.

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث تصریح کرد: شناخت جریان های معاصر امام رضا(ع) بسیار مهم است؛ زیرا در این حوزه سه جریان موافق، معاند و خنثی حضور داشتند که مشی و روش مواجهه حضرت با این گروه ها بسیار مهم است، چون این اقدامات اثر بسیار زیادی رفع مشکلات ناشی از انتشار این افکار داشت.

وی یادآور شد: موضع گیری برخی شیعیان در خصوص ولایت عهدی امام رضا(ع) بسیا مهم است؛ زیرا رفتار عالی امام(ع) در این مقطع باعث شد که آنها متوجه شوند که امام(ع) چگونه تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: در این دوره از همایش 40 مقاله از سوی پژوهشگران حوزه دین و معارف رضوی به دبیرخانه ارسال شد؛ شش مقاله نیز به پژوهشگران واندیشمندان حوزوی و دانشگاهی سفارش داده شد که  جمع مقالات به 46 مقاله رسید.

وی،  زمان برگزاری همایش دوم حدیث رضوی را سه شنبه، 11 شهریورماه، ساعت 9 صبح اعلام کرد و ادامه داد: این همایش با سخنرانی آیتالله ری شهری، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار میشود.

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث همچنین از انتشار مقالات همایش اول حدیث رضوی خبرداد و گفت: انتظاراتی که از مقالات داشتیم خوشبختانه برآورده شده است و حضور جدی اساتید مبرز حوزه و دانشگاه در این همایش مایه مباهات و خرسندی است.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین