عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: دهه کرامت، دهه شور و شادی است و باید با هر شکلی که این شادی ها را در جامعه مضاعف کنیم؛ اما باید با نوراهل بیت(ع) و معارف حقه این بزرگان همراه باشد.

عقیق:حامد حجتی، در نشست خبری دومین همایش ملی حدیث رضوی گفت: دهه کرامت در سال های اخیر با موجی از فعالیت های فرهنگی در سطح کشور روبرو بوده است که در قالب های مختلف برگزار شده است.

وی افزود: خوشبختانه این جشن های جغرافیای شهری و استانی و حتی ملی را نیز در نوردیده و در سطحی جهانی برگزار می شود که بانی اول آن شهر مقدس قم است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امسال این جشن، با شکوه زایدالوصفی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و با مراسم روح نواز خطبه خوانی آغاز شد و در سراسر کشور با مدیریت های مختلف ادامه یافت.

حجتی ادامه داد:امیدواریم در سالهای آینده این برنامه ها از سوی دستگاه های مختلف به شکل مشترک برگزار شود که بتوانیم در قالب یک طرح ملی و با نگاه فراملی این جشنواره ها را به شکل متمرکز و با هم افزایی بیشتری برگزار کنیم.

وی افزود: خوشبختانه دهه کرامت دهه شور و شادی است و باید با هر شکلی که شده این شادی را در جامعه مضاعف کنیم؛ اما باید این شادی نیز با نور اهل بیت(ع) و نور معارف حقه این بزرگان همراه باشد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فضایی در حال ایجاد است که بتوانیم با مشارکت نهادهای حوزوی از جمله دارالحدیث برنامه های مشترکی همچون همایش حدیث رضوی را برگزار کنیم تا هنرمندان نیز هرچه بیشتر از این معارف استفاده کنند.

حجتی در پایان، از برگزاری همایش دوم حدیث رضوی در قم خبرداد و گفت: این همایش سه شنبه این هفته با سخنرانی شخصیت های حوزه و تجلیل از برگزیدگان برگزار خواهد شد

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین