عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
صحن امام حسن علیه السلام که در ضلع شرقی حرم مطهر امام علی علیه السلام قرار دارد مساحتی حدود 4000 متر مربع دارد.
عقیق:اولین مرحله پروژه مفروش ساختن صحن امام حسن آستان مقدس علوی با سنگ مرمر آغاز شد. این مرحله از پروژه پس از انجام مراحل زیرسازی به عنوان اولین مرحله توسعه ضلع شرقی حرم مقدس امام علی(ع) انجام می شود.

مهندس علاء دوش رییس امور فنی مهندسی حرم مطهر در این باره گفت: صحن امام حسن علیه السلام که در ضلع شرقی حرم مطهر امام علی علیه السلام قرار دارد مساحتی حدود 4000 متر مربع دارد و اکنون دومین بخش از مرحله اول عملیات احیا و بازسازی صحن شریف حسنی در حال انجام است. اولین بخش این مرحله برداشتن طبقه اول خاک قدیمی صحن و قرار دادن مواد مخصوص مسلح به جای آن بود که پس از به پایان رسیدن این بخش مفروش ساختن صحن مطهر با سنگ مرمر آغاز شده است.

وی افزود: انتظار می رود که با پایان یافتن عملیات استملاک زمین های اطراف صحن حسنی مساحت این صحن در آینده به ده هزار متر مربع برسد.

لازم به ذکر است که آستان مقدس علوی در راستای طرح های بلند مدت خود در جهت خدمت رسانی به زائران محترم سه پروژه مهم توسعه اطراف حرم مطهر علوی را در دست اقدام دارد که شامل صحن های رسول اعظم(ص) در ضلع جنوبی و صحن امام حسن(ع) در ضلع شرقی (باب الساعة) و صحن امام حسین(ع) در ضلع شمالی (باب شیخ طوسی) می شود.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین