عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۱۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
عالمی در مسجد سهله چله گرفت برای دیدن معصوم علیه السلام تا به او قبر حضرت زهرا سلام الله علیها را نشان بدهند. در چهلمین روز به او گفتند...
گزارش تصویری

عقیق: مراسم هفتگی هیئت الرضا با مداحی حاج اصغر زنجانی، حاج رضا هلالی، حاج حسین شیر محمدی و حاج امیر عباسی برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام صدری را بخوانید؛

_ رسول اکرم صلى الله علیه وآله وسلّم فرمودند": من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیه" هر کس بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناخته است به مرگ جاهلیت مرده است.

_ جاهلیت در سه محور است و دو دوره دارد. جهل علم و جهل عاطفه و جهل عدالت. دوره ی اول از زمان حضرت عیسی تا زمان تولد پیامبر اسلام است و دوره ی دوم از زمان شهادت پیامبر تا کنون است. حضرت امیر علیه السلام در خطبه ای ندا سر می دهند "یا اشباه الرجال ولارجال..." (ای کسانی که شبیه مردانید ولی مرد نیستید...) و این نشانه ی جهالت مردم زمان ایشان است؛ جهالتی که امام حسین علیه السلام هم برای بیدار کردن همین مردم قیام نمودند.

- جهالت کنونی از جهالت اولیه بدترست چراکه آن جهالت، امیرالمومنین را خانه نشین کرد اما جهل امروز حتی اجازه ی بیان حق را نمی دهد. جهل عاطفی قدیم دختران را زنده به گور می کرد اما جهل کنونی درمقابل دیدگان پدر، سه فرزندش را سر می برند، به همسرش تجاوز کرده و او را می کشند و سپس خود او را ذبح می کنند. جهل علم در قدیم به نحوی بود که هنگام تولد پیامبر فقط هفده نفر باسواد بودند اما جهل امروز باعث می شود بمب اتم را بر روی انسانها آزمایش کنند.

- عالمی در مسجد سهله چله گرفت برای دیدن معصوم علیه السلام تا به او قبر حضرت زهرا سلام الله علیها را نشان بدهند. در چهلمین روز به او گفتند به زیارت قبر عمه ی ما در قم برو که خداوند جلال و شوکت مزار مادرمان را در قم به حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها داده است.

- گاهی آمده است "وجب له الجنة" و گاهی جای دیگری داریم "فله الجنة". تفاوت این دو در این است که در اولی یعنی اینکه حتما او به بهشت راه پیدا خواهد کرد اما عبارت دوم به معنای تعلق داشتن بهشت به آن شخص است. برای زائر حضرت معصومه سلام الله علیها "فله الجنة" ذکر شده است.

- علت تأکید حضرت زین العابدین علیه السلام بر مصائب شام فشارهای روحی و عاطفی آن است که ماورای مصائب و زخم های جسمی است. دوری خواهر و برادر سخت است. رنج هایی که حضرت معصومه سلام الله علیها کشیدند در این راه بسیار است اما امان از دل زینب سلام الله علیها.

- راه رهایی از جهالت تنها در شناخت امام زمانمان یعنی حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین