عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
عقیق:سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسراي ابن سينا نخستين جشنواره رقابتی نمايش آیین‌های مذهبی «خمسه» را با رويكرد ارتقای فرهنگ دینی و تثبيت هنر نمایش در میان شهروندان شهریور و پاییز 93 برگزار می‌کند.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حمايت از جريان نمايش‌های ارزشی، ارتقای جايگاه تئاتر در زندگي شهروندان، ارتقای اخلاق شهروندی و ترویج فرهنگ مهربانی با بهره‌مندی از سیره امامان معصوم و پیشوایان دینی با استفاده از زبان نمایش از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

جشنواره آیینی خمسه با محوریت سوگواره ائمه اطهار(ع) به پذیرش متون نمایشی می‌پردازد و متون با موضوع زندگانی پنج تن آل عبا(ع) در اولویت حمایت خواهند بود. این جشنواره در دو بخش پذیرای متون نمایشی است: الف. بخش صحنه‌ای شامل نمایش‌های صحنه و تعزیه و ب. بخش میدانی شامل نمایش‌های خیابانی، نقالی و پرده‌خوانی.

علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان شهریورماه نسبت به ارسال متون نمایشی خود اقدام کنند و باید مدارك مورد نياز شركت در جشنواره را به دبيرخانه به نشاني تهران، شهرك غرب، خيابان ايران‌زمين شمالی، فرهنگسراي ابن سينا، دبيرخانه جشنواره نمايش‌های آیینی خمسه تحويل دهند.

جشنواره خمسه در فرهنگسرای ابن سینا، اماکن عمومی و بوستان‌های مختلف تهران برگزار می‌شود و اطلاعات تکمیلی و فرم ثبت نام در سایت جشنواره به نشانی www.khamsehfestival.ir در دسترس است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین