عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
مدیر انتشارات الحیات از تلخیص چهار مجلد کتاب «الحیاة» با عنوان «مبانی نظری در اقتصاد اسلامی» و انتشار آن در آینده نزدیک خبر داد.
عقیق: مرتضی کیا، مدیر انتشارات «الحیاة»، در گفت‌وگویی درباره نگارش کتابی با عنوان «مبانی نظری در اقتصاد اسلامی» گفت: این کتاب خلاصه‌ای از مباحث اقتصادی جلدهای سوم تا ششم «الحیاة»، اثر ارزشمند محمدرضا حکیمی است که این مجلدات مباحث اقتصادی این اثر را دربرمی‌گیرد و در یک کتاب تلخیص شده است.

وی افزود: این اثر توسط پیام صدریه تلخیص شده و کار نگارش آن به پایان رسیده و مراحل پیش از چاپ نظیر صفحه‌آرایی، صفحه‌بندی و ویراستاری را طی کرده است. در حال حاضر این کتاب زیرچاپ است و قرار است در سه هزار نسخه منتشر شود.

کیا ادامه درباره این اثر اظهار کرد: مسئله مال و حدود و ثغور آن از جمله مواردی است که کمتر به آن توجه شده است و عمدتا به سؤالاتی درباره نگاه اسلام به مال و مالکیت و اینکه در مکتب اسلام کسب مال در چه کیفیت و کمیتی مجاز است،  پاسخ گفته است، در حالی که تعهد دینی ما بر آن است که آنچه اسلام حد و مرز برای آن قرار داده، در نظر داشته باشیم و در عمل نیز از مصادیق تجاوز نکنیم.

مدیر انتشارات «الحیاة» در ادامه از انتشار کتاب «بررسی تطبیقی عدالت از منظر استاد مطهری و دکتر شریعتی» خبر داد و گفت: این کتاب به مقایسه دیدگاه‌های استاد مطهری و دکتر علی شریعتی درباره عدالت پرداخته و در حال حاضر در مرحله صفحه‌بندی است و تا یک ماه آینده روانه بازار نشر می‌شود.


منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین