عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
استاد سعیدیان در جلسه آموزش قرآن؛
خبرگزاری شبستان: قاری بین المللی کشورمان گفت: یکی از مهم ترین شرایط آنکه انسان در روز جزاء مورد شفاعت قرار گیرد، آن است که مومن از دنیا برود.
عقیق: استاد محمد حسین سعیدیان، قاری بین المللی کشورمان در جلسه هفتگی آموزش قرآن خود با اشاراه به مضامین آیات 48 تا 56 سوره مبارکه مدثر گفت: خداوند در این آیات بر ضرورت شفاعت تأکید و راه رسیدن به آن را معرفی می کند.
وی افزود: این آیات به معرفی کسانی می پردازد که لیاقت شفاعت کردن در روز قیامت را دارند.امامان معصوم، نماز، روزه، مومنین، قاریان قرآن،علماء و حتی اعمال و رفتار انسان ها می تواند در روز قیامت شفیع انسان شود.
سعیدیان تصریح کرد: یکی از مهم ترین شرایط آنکه انسان در روز جزاء مورد شفاعت قرار گیرد، آن است که مومن از دنیا برود و هر آنچه که نکیر و منکر از نعمت های الهی در دنیا سوال کردند، پاسخ صحیح بدهد.
قاری بین المللی کشورمان با اشاره به نشانه های اهل سعادت اخروی و اعمال و رفتار آنها در دنیا گفت: انسان هرچه در دنیا با شفیعان اهل جنت رفیق و ارتباط داشته باشد روزی در لحظه دادگاه حساب و کتاب الهی مورد شفاعت قرار میگیرند.
همچنین کسانی که در دنیا اهل اقامه نماز ، رعایت احکام الهی، توجه و دستگیری از محرومین و مساکین ، اهل صدقه ، پرداخت خمس و ذکات و صدقات جاریه هستند در روز قیامت مورد شفاعت واقع می شوند.
وی افزود: البته گاهی با گفتن صدقه اغلب تصور می کنند که باید پولی پرداخت شود؛ بلکه این طور نیست؛ نگاه محبت آمیز به مومنین، سلام کردن، توجه به زیردستان از نمونه های صدقه است.کسانی که اهل این گونه رفتارها باشند خداوند نیز مسیر شفاعت را برآن ها باز می کند.
سعیدیان عنوان کرد: نقطه مقابل کسانی که با افراد الهی، اهل قرآن و نماز و اعمال صالح ارتباط ندارند و روز قیامت را مدام تکذیب کرده و احکام الهی را جدی نمی گیرند از شفاعت دور خواهند شد.
اما یک نکته کلیدی در بحث شفاعت توجه عمیق به فریضه نماز است، انسان اگر اهل نماز باشد در روز قیامت می تواند به شفاعت خود امید داسته باشد.

 
منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین