عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
با توجه به نزدیکی ایام اربعین مرز شلمچه مملو از زائرانی است که برای عبور از این مرز به مقصد عراق در حرکت هستند.

عقیق: پایانه مرزی شلمچه از روزهای گذشته شاهد حضور خیل عظیم زائرانی است که برای عبور از این مرز به مقصد کربلای معلا خود را به آنجا رسانده‌اند.

این جمعیت به ویژه ظرف دیروز و امروز افزایشی چشمگیر داشته و هم‌اکنون هزاران نفر در پایانه مرز شلمچه در انتظار عبور به عراق هستند.

سیل عظیم جمعیت که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده باقی‌مانده تا اربعین افزایش بیشتری پیدا کند موجب شده است تا مرز شلمچه این روزها مملو از عاشقانی باشد که به عشق زیارت اباعبدالله الحسین(ع) رنج سفر را از اقصی نقاط کشور بر خود هموار کرده اند تا در زیارت اربعین سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش در کربلای معلا حضور داشته باشند.

انبوه جمعیت حاضر در شلمچه موجب شده است تا زائران برای سپری کردن مراحل عبور خود مجبور باشند ساعاتی را در صف‌های طولانی و گاه چندصدمتری سپری کنند و بعضاً روند عبور زائران ساعت‌ها به درازا می‌کشد.

با این وجود زائران حرم حسینی که عاشقانه برای وصال به حضرت عشق لحظه‌شماری می‌کنند تمامی این سختی‌ها را به جان می خرند. در میان آنها از جوان گرفته تا کودکان یک ساله‌ای که تنها نام حسین(ع) را شنیده‌اند حضور دارند و در انتظار عبور از شلمچه برای رهسپاری به کربلا هستند.

خدمات رسانی تا پاسی از بامداد ادامه دارد

مهدی کشوری، مدیریادمان شهدای شلمچه در خصوص وضعیت کنونی شلمچه گفت: مرز شلمچه هم‌اکنون مملو از جمعیتی است که برای زیارت اربعین قصد عبور به عراق دارند.

کشوری افزود: از روزها قبل شاهد حضور زائران در مرز هستیم و در یکی دو روز گذشته این ترددها افزایش چشمگیری داشته است. در همین راستا به منظور خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر همکاران ما در پایانه تا ساعات پایانی شب و تا بامداد امروز مشغول ارائه خدمات بودند. علاوه بر این با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از زائران پذیرایی می‌شود.

کشوری خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه تردد انفرادی در مرز شلمچه ممنوع است، مسئولینی از سازمان حج و زیارت در این مرز مستقر هستند که خروج زائران برای رهسپاری به عراق پس از تایید آنها انجام می شود.

تنها کاروان‌های با مجوز سازمان حج و زیارت اجازه عبور دارند

فرماندار خرمشهر نیز در خصوص روند عبور زائران در مرز شلمچه گفت: روند عبور زائران از مرز شلمچه به عراق براساس روال عادی خود در حال انجام است.

فرماندار خرمشهر در خصوص خدمات ارائه شده به زائران نیز خاطرنشان‌کرد: ایستگاه‌های صلواتی که برخی توسط مردم خرمشهر راه‌اندازی شده است در حال ارائه خدمات به زائران هستند.

شور زیارت اباعبدالله الحسین(ع) در آستانه اربعینش در کربلای ایران و مشهد شهیدان شلمچه بار دیگر زنده شده و فضایی سرشار از معنویت و عشق به سید و سالار شهیدان این منطقه را در برگرفته است.


منبع: خبرگزاری شبستان

کد خبرنگار 211007 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین