عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
با نزدیک شدن اربعین حسینی (ع) و عزیمت میلیون ها زائر به سوی کربلای معلی، تدابیر امنیتی ویژه ای برای حمایت از زائران در نظر گرفته شده است.

عقیق: با نزدیک شدن اربعین حسینی (ع) و عزیمت میلیون ها زائر به سوی کربلای معلی، تدابیر امنیتی ویژه ای برای حمایت از زائران در نظر گرفته شده است. 

در روزهای منتهی به اربعین حسینی، شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام از نقاط مختلف جهان به ویژه شهرها و روستاهای عراق و کشورهای ایران، عربستان، کویت و نیز دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس برای زیارت قبر مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، خود را به کربلای معلی می‌رسانند.

صبح امروز دوشنبه پس از مراسم سخنرانی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف و قرائت زیارت عاشورا با رمز یا فاطمه الزهرا، 2700 دانشجو و بسیجی با پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را آغاز کرده و قبر مطهر حضرت سیدالشهدا علیه السلام را در روز اربعین زیارت می کنند.

این روزها بر تعداد زائران حاضر در کربلای معلی، ساعت به ساعت افزوده می‌شود که با توجه به ضرورت امنیت این زوّار، تدابیر شدید امنیتی از سوی پلیس عراق و متعاقب آن اقدامات مناسب امنیتی رفاهی از سوی عتبه مقدسه امام حسین علیه‌السلام برای زائران در حال شکل‌گیری است.

از شعاع چند کیلومتری شهر مقدس کربلا، حمل و نقل هرگونه خودرو متوقف شده است و ورود خودروهای عبوری به داخل شهر، مطلقاً ممنوع است؛ از این‌رو افرادی که با وسایل نقلیه خود قصد عزیمت به کربلای معلی کرده‌اند، در این شعاع باید ماشین‌های خود را پارک کرده و با پای پیاده قصد حرم کنند.

این در حالی است که خیل عظیم عاشقان حسینی از پنج‌شنبه از نقاط مختلف کشور عراق به ویژه نجف اشرف با پای پیاده راهی کربلای معلی شده‌اند؛ موکب‌های عزای حسینی نیز برای پذیرایی از زائران در بین راه و همچنین در نقاط مختلف شهر کربلا به ویژه در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام برپا شده و امکان استراحت نیز در آنها فراهم است.

سال گذشته در حدود 18 میلیون شیعه از سراسر عراق و دیگر کشورها برای زیارت مضجع شریف امام حسین علیه‌السلام و عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خود را به کربلای معلی رساندند، اما امسال آمال الدین الهر، استاندار کربلا در کنفرانسی خبری پیش‌بینی کرده است که بیش از 15 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی در این شهر مقدس حضور یابند.



منبع: خبرگزاری حج
کد خبرنگار: 211007  

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین