عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
با هماهنگی های انجام شده توسط دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت، متقاضیان می توانند از 10 شهریور با مراجعه به سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سایت تلاوت، ثبت نام نمایند.

عقیق:سومین دورۀ مسابقات قرآنی تسنیم در دستگاههای فرهنگی کشور از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

معاون دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به سیاست شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر شرکت دستگاههای فرهنگی، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دعوت به عمل آمده است تا کارکنان این دستگاه و خانواده هایشان در مسابقات قرآنی تسنیم شرکت نمایند.

علی خواجوند با بیان اینکه سومین دورۀ مسابقات قرآنی تسنیم در رشته های حفظ، قرائت و مفاهیم (سبک زندگی اسلامی) توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود، افزود: زمان ثبت نام از 10 شهریور ماه لغایت 20 مهرماه 93 و از طریق دستگاههای فرهنگی خواهد بود.

وی با عنوان اینکه این مسابقات در دو مرحلۀ استانی و کشوری برگزار می شود، اظهار داشت: زمان برگزاری مرحلۀ استانی چهارم و پنجم دی ماه 93 و زمان برگزاری مرحلۀ کشوری، 29 و 30 بهمن ماه است که مکان برگزاری آن متعاقباً اعلام می گردد.

خواجوند در بخش دیگری از سخنانش به رشته های این مسابقات اشاره کرد و گفت: در مرحلۀ استانی در گروه الف که برای کارکنان، همسران و فرزندان دارای دیپلم و بالاتر (بالای 18 سال) دستگاههای فرهنگی است، رشته های حفظ موضوعی شامل 40 موضوع قرآنی با ترجمه، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، قرائت به روش تدویر (ترتیل)، فصیح خوانی قرآن و نماز و مفاهیم (با رویکرد سبک زندگی اسلامی) در نظر گرفته شده است؛ گروه ب نیز شامل فرزندان پایین دیپلم و در حال تحصیل (زیر 18 سال) است که این افراد می توانند در رشته های حفظ 10 سوره، 20 سوره و 30 سوره از آخر قرآن کریم، حفظ یک جزء و فصیح خوانی قرآنی شرکت نمایند.


وی با بیان اینکه مرحلۀ کشوری، شامل گروه الف است و همۀ رشته های این گروه، بجز فصیح خوانی قرآن و نماز داری مرحلۀ کشوری می باشد، افزود: متقاضیان می توانند علاوه بر شرکت در یکی از رشته های حفظ یا قرائت، در رشتۀ مفاهیم نیز به طور جداگانه ثبت نام نمایند.  

معاون تبلیغ و ترویج خاطر نشان کرد: به رتبه های اول تا سوم هر یک گروهها، هدایای نقدی به مبلغ یک الی شش میلیون ریال تعلق می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال نخستین سالی است که این آزمون بین کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، گفت: با هماهنگی صورت گرفته بین دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت و روابط عمومی و امور اداری وزارت متبوع، متقاضیان استانی می توانند از 10 شهریور با مراجعه به سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سایت تلاوت، فرم ثبت نام را تکمیل و به ادارات کل تحویل نمایند تا پس از تأیید نهایی توسط دفتر تبلیغ و ترویج به سازمان دارالقرآن ارسال گردد.

خواجوند افزود: کارمندان سایر معاونتها و واحدهای ستادی نیز می توانند فرم ثبت نام را پس از دریافت از سایت و تکمیل به روابط عمومی تحویل نمایند.
وی با بیان اینکه کلیه اطلاعات مرتبط با این آزمون از طریق سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل دسترس خواهد بود، افزود: پوسترها و بورشورهای مسابقۀ تسنیم نیز متعاقباً برای استانها ارسال می شود.

شایان ذکر است سومین دورۀ مسابقات قرآنی تسنیم با هدف ارتقای سطح معلومات و آموزه های قرآنی در سطح مدیران، کارکنان دستگاههای فرهنگی و خانواده های آنها و نیز ایجاد ارتباط و انس بیشتر با قرآن کریم با حضور 33 دستگاه فرهنگی کشور در دی ماه 93 برگزار می گردد.

 


منبع:مهر
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین