عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰

عقیق: حجت الاسلام و المسلمین "سید محمد واعظ موسوی" در گفتگویی با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تسلیت این ایام، اظهار   داشت: بی شک در چنین ایامی، برپایی و تشکیل محافل و مجالس عزاداری  اهل بیت(ع) در قالب هیئات و دسته جات و تکایای عزاداری و نیز بهره گیری از  منابر و خطبای برجسته، باعث ارتقای باورها و اطلاعات دینی  مردم می شود .

 لزوم مقابله با خرافات

وی با اشاره به این که عزاداری ها و محافل حسینی در رشد مباحث اخلاقی و معرفتی جامعه و نیز ارتقای بصیرت دینی افراد، بیشترین سهم را دارد، افزود: باید در راستای رشد و تعالی چنین بینش و بصیرتی با خرافاتی که از جنبه های مختلف باورهای اعتقادی مردم را تهدید می کند به مقابله برخاست.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمن امروز به جنگ باورهای و اعتقادات و فرهنگ ما آمده و چه سلاحی بهتر و اثرگذارتر از تمسک به فرهنگ ناب و متعالی اهل بیت(ع) در این مقابله وجود دارد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بدون تردید حضور توام با فهم و درک دینی بالا در مجالس و محافل عزاداری باعث رشد و ارتقای اطلاعات افراد از واقعیت های تاریخی می شود و آن ها را هر چه بیشتر با روایات صادره از ائمه اطهار(ع) در ابعاد مختلف آشنا می کند.

 ترکیب شور حسینی با شور ولایی

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی ابراز داشت: از سوی دیگر حضور گسترده آحاد مردم در محافل دینی ماه صفر، خاصه شور حسینی جوانان که ممزوج با شعور ولایی آن ها می باشد، قطعا باعث ناکامی دشمنان اسلام و نظام می شود و اساسا به همین خاطر است که امام خمینی (ره) معمار کبیر و حکیم انقلاب اسلامی فرمود " ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم".


 منبع:خبرگزاری حوزه
کد خبرنگار:211005


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین