عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۷۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
در گردهمایی کانون بسیج مداحان مطرح شد؛
هیات مذهبی بچه ها را از پای ماهواره بلند می کند و به سوی اهل بیت(ع)می کشاند. مداح باید حرف خودرا با شعر بیان کند. مداح باید از تمامی اهل بیت علیهم السلام روضه بلد باشد و بخوان.
عقیق: گردهمایی این هفته کانون سازمان بسیج مداحان با سخنرانی ایت ا.. احدی ،استاد غلامرضا سازگار و حاج محمد فراهانی در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد.

در ابتدای این جلسه استاد محمد فراهانی به بیان نکات و ادامه تدریس سلسله کتب پرداختند و مطالبی در خصوص فنون مداحی برای جمع حاضر بیان نمودند .

فایده خرج کردن برای عاشورا چیست؟

سپس استادغلامرضا سازگار قصه ای درمورد قضاوت امیرالمومنین برای حاضرین بیان کردند و شعری زیبا از سروده هایشان رادر مدح امیرالمومنین به شرح زیر خواندند:

علی بود اسلام فرزند او                                    چه فرزند، فرزند دلبند او

گذشت از خلافت برای خدا                                که فرزندش از هم نگردد جدا

چو خورشید برهرکسی منجلیست                        که دین را از حیات گذشته علیست

ملک بود و بال و پرش رازدند                               نه بال و پرش ، همسرش را زدند

درود خدا بر نبی و ولی                                     سلام پیامبر بر صبر علی

مداح کامل باید از تمامی اهل بیت روضه بلد باشد

به گزارش روضه نیوز به نقل از بسیج مداحان؛ در ادامه استاد سازگار نکاتی در مورد آموزش مداحی و خواندن روضه و شعر برای علاقه مندان بیان کردند.

وی خاطر نشان کرد مداح باید حرف خود را با شعر بگوید البته مناقب و بعضی مصائب باید در قالب نظم و نثر عنوان شود یک مداح کامل باید از تمامی اهل بیت علیهم السلام روضه بلد باشد و بخواند .

سپس مطالبی در مورد شهادت امام جعفر صادق (ع) فرمودند و یک دوبیتی زیبا را خواندند:

امام صادق(ع)ما سه کفن داشت                  نه جای نیزه، نه زخمی به تن داشت

تن جدش برهنه بر روی خاک                        نه جای سالم نه پیراهن داشت

هیات مذهبی؛ بچه ها را از پای ماهواره بلند می کنند

در پایان استاد سازگار با بیان این مطلب که اخیرا یک آدم واقعا بی انصافی گفته چه فایده ای دارد میلیاردها تومان خرج شود برای گریه کردن و عده ای بیایند و روز عاشورا گریه کنند بروند بنده می گویم شما بسیار بی انصاف هستید.کربلا و امام حسین(ع) فقط گریه نیست. در دهه محرم بیش از میلیون مجلس روضه و عزاداری در سراسر کشور برگزار می شود که قابل شمارش نیست در تمامی این مجالس هم یک روحانی حضور دارد و از مناقب و سجایای اهل بیت علیهم السلام می گوید اگر 10 برابر هم خرج شود کم است. شما کدام رسانه ای را بالاتر از حضرت ابا عبدالله پیدا می کنی که اینقدر مخاطب داشته باشد .همین هیات مذهبی هستند که بچه ها را از پای ماهواره بلند می کنند و به سوی اهل بیت ( ع ) می کشانند.

برای جامعه مداحان کار تربیتی انجام دهیم

بنابراین گزارش آیت ا.. احدی مهمان ویژه برنامه برای حاضرین سخنرانی کردند. ایشان در ابتدا به توصیف سجایای علمی  اخلاقی امام صادق (ع) پرداختند سپس توصیه ها و مطالبی را برای جامعه مداحان و واعظان داشتند . ایشان با بیان اینکه بالاترین ذکر، ذکر اهل بیت علیهم السلام است عنوان کردند نشر معارف اهل بیت(ع) توسط مداحان عالی ترین کارهاست پس ما باید برای جامعه مداحان ، واعظین و روحانیون کار تربیتی بسیار زیاد انجام دهیم و آنها را بسیار کامل بسازیم تا بتوانند تاثیر بسیار زیادی بر جامعه داشته باشند .

این جلسه با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا  به امامت آیت ا.. احدی به پایان رسید.

منبع:روضه نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین