عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
ثبت‌نام هفتمین دوره مسابقات تفسیر قرآن «نورالهدی» از فردا پنجم شهریورماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این مسابقات 30 آبان‌ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
عقیق: مسابقات قرآنی «نورالهدی» به عنوان بزرگ‌ترین مسابقات قرآن در رشته تفسیر است که هر سال به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.

برپایی این مسابقات که امسال هفتمین دوره آن است، به اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور واگذار شده که البته واگذاری آن به معنای ایجاد تغییر در روند مسابقات نیست.

سال گذشته این مسابقات در دو رشته تفسیر یک و سه جزء قرآن برگزار شد به طوری که تفسیر جزء 18 قرآن کریم در رشته یک جزء و جزء‌های 18، 19 و 20 قرآن در رشته تفسیر سه جزء از مواد آزمون بود.

نام‌نویسی در مسابقات «نورالهدی» از فردا آغاز می‌شود

امسال این مسابقات همچون سال گذشته در دو رشته برگزار می‌شود که متقاضیان برای شرکت در رشته تفسیر یک جزء باید به تفسیر جزء 21 قرآن و در رشته سه جزء به تفسیر اجزای 21، 22 و 23 قرآن کریم تسلط داشته باشند.

سرپرست مدیریت ارتباطات سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با فارس با اشاره به زمان ثبت‌نام در مسابقات تفسیر قرآن با عنوان «نورالهدی»، اظهار داشت: نام‌نویسی در این مسابقات از فردا پنجم شهریورماه آغاز می‌شود و تا 31 شهریورماه ادامه دارد.

مسابقات «نورالهدی» 30 آبان‌ماه برگزار می‌شود

«مسعود وادی‌پور» با بیان اینکه این مسابقات برای نخستین‌بار به اتحادیه مؤسسات مردمی و قرآنی کشور واگذار شده است، هدف اصلی از برگزاری مسابقات «نورالهدی» را تدبر در آیات الهی دانست و افزود: در طول 6 دوره برگزاری شاهد استقبال خوب مردم از این مسابقات بودیم به طوری که در سال گذشته بیش از 13 هزار نفر در مسابقات «نورالهدی» شرکت کردند.

وی در رابطه با زمان برگزاری این مسابقات نیز خاطر نشان کرد: هفتمین دوره آزمون تفسیر قرآن «نورالهدی» به صورت همزمان در سراسر کشور در 30 آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

در طول 6 دوره برگزاری مسابقات تفسیر قرآن «نورالهدی» حدود 65 هزار نفر شرکت کرده‌اند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین