عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
امام جمعه موقت تهران عنوان کرد:
امام جمعه موقت تهران گفت: مجاهدات ˈشیخ محمد تقی بهلولˈ ، به ویژه در حماسه مسجد گوهرشاد، تحت امر ولی فقیه زمان بود.
عقیق: حجت الاسلام ˈ کاظم صدیقی ˈ روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت نهمین سالگرد ارتحال علامه بهلول گنابادی، در شهرستان گناباد افزود: بهلول بر اساس سیره انبیا و ائمه معصومین (ع) خود را به هیچ لذتی در دنیا وابسته نکرد و آلوده نشدن به دنیا اوج هنر و مردانگی وی بود.

وی اظهار کرد: برخی برای نظام، ولایت و حکومت اسلامی مدام حاشیه درست می کنند و هزینه ساز هستند و نفعی ندارند، اما بهلول اینگونه نبود نه حقوق بگیر بود و نه صدمه می زد و در مواقع لازم حضور داشت و مدافع اسلام بود.

امام جمعه موقت تهران دومین ویژگی بهلول را شجاعت دانست و گفت: در دوران خفقان رضاخان وی با شجاعت به مبارزه با وی پرداخت و ارزش مبارزه او در این بود که با ولایت پذیری همراه شد چرا که بدون ولایت فقیه هیچ مبارزه ای حتی علیه ظلم ارزشی ندارد و بر همین اساس بهلول با اذن ولی فقیه و مرجع تقلید زمان خود واقعه گوهرشاد را به پا داشت.

حجت الاسلام صدیقی اظهار کرد: دلسوزی برای نجات بشر که از خصیصه های مهم پیامبر (ص) بود در سیره زندگی مرحوم بهلول نیز وجود داشت.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که فقط اصلاح و تزکیه خود را مورد توجه قرار می دهند و نجات دیگران برای آنان اهمیت ندارد، در خسران و ضرر هستند و بهلول از نمونه مجاهدانی است که علاوه بر تزکیه نفس خود به فکر اصلاح دیگران نیز بود حتی با نگهداری اطفال سعی داشت از همان ابتدا زمینه های تربیت اسلامی و الهی را در وجود آنها ایجاد کند.

وی با تاکید بر تجلیل از عالمان گفت: در اسلام به گونه ای از علم دانشمندان و علما تجلیل شده که به جز انبیا از افراد دیگر اینگونه تجلیل نشده است.

وی صاحبان علم الهی را شاهد و نشانه خداوند برای انسان ها دانست و افزود: صاحبان علم آینه شناخت خداوند هستند و برای همین است که ما به آنها آیت الله می گوییم چرا که نشانه های خداوند در آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) از نمونه های کم نظیر و آیت حق بود که قدرت خدا را نشان داد.

امام جمعه گناباد نیز در این مراسم با اشاره به ساخت مقبره بهلول گفت: شهید مدرس و علامه بهلول دو مجاهدی بودند که به مقابله با سیاست های ضد اسلامی رضا خان برخاستند.

حجت الاسلام ˈحسن صادقیˈ افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مرقد شهید مدرس تکمیل و ساخته شد اما مرقد عارف مجاهد بهلول گنابادی به رغم تلاش نیکوکاران، به سرانجام نرسید و شهروندان در انتظار عنایت بیشتر مسئولین استانی و کشوری در این زمینه هستند.

شیخ محمدتقی بهلول گنابادی از جمله زاهدان و عارفانی است که رهبر معظم انقلاب وی را شگفتی روزگار خواندند.

این عارف وارسته در هفتم مرداد ماه 1384 در 105 سالگی درگذشت و پیکرش در شهرستان گناباد دفن شد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین