عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در 9 دی + صوت؛
ولایت یک خاصیتی دارد که در عاشورا نشان داد اگر در نهایت مظلومیت قرار بگیرد، تازه در نهایت اعتدال قرار گرفته. این اباعبدالله الحسین(ع) است که این درس را به ما داده. اصلاً اجازه داد خدا سر مطهر اباعبدالله(ع) را از این شهر به آن شهر ببرند تا قدرت ولایت را نشان بدهد.
عقیق: مراسم گرامیداشت حماسه عاشورایی نهم دی با حضور هزاران نفر در مسجد ارک تهران برگزار شد.

به گزارش عقیق ، در این مراسم پرشور "حجت الاسلام پناهیان" به تبیین فلسفه قیام مردم در نهم دی سال 1388 پرداخت. "حاج منصور ارضی" و "حاج سعید حدادیان" از مداحان این مراسم بودند.

متن سخنرانی حجت الاسلام پناهیان بدین شرح است:



می خواهیم مسئله ای را که رخ داده و جالبتر مسائلی را که زین پس رخ خواهد داد
 را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. شاید قبل از اینکه این تحلیل مورد بررسی قرار داده شود کمی عجیب به نظر برسد. شما اهل بصیرت و آگاهی هستید و می توانید قضاوت کنید که آیا این تحلیل پاسخ گوی تحلیلی ما از حوادث از اول انقلاب تا آخر انقلاب که متصل شدنش هست به انقلاب جهانی حضرت ، پاسخگو هست یا نه؟

حضرت امام (ره) بارها از زمینه ساز بودن این انقلاب برای ظهور حضرت سخن گفتند. نمونه اش سال 1361در سخنرانی نوروزی شون که در آن صحبت است _که به صحیفه حضرت امام مراجعه بفرمایید_  ایشون حتی تحول قوه جوانان که به شهادت طلبی آنان منجر شده است را از علائم ظهور اعلام کردند و بعد در خاتمه سخن فرمودند که ان شاء الله ظهور به همین نزدیکی ها باشه ولی در انقلاب ما زمینه ظهور است. در کلمات حضرت امام و مقام معظم رهبری این فراوان هست که مژده داده اند و یا حتی تبیین فرموده اند که اساساً انقلاب ما تکلیف اصلیش زمینه سازی برای ظهور حضرت هست و در این باره روایت های روشنی هم وجود دارد ، قومی که از مشرق قیام می کند، پیامبر گرامی اسلام این سخن را فرمودند . در کتب معتبر گروههای شیعه و سنی این روایت را نقل کردند که اینها قیام می کنند و بعد مقدمه ساز ظهور منجی عالم می شوند.

زمینه سازی برای ظهور یعنی چه؟

من می خواهم بپرسم از شما که این زمینه سازی یعنی چه؟ یعنی من چکار کنم؟

خیابان ها را آسفالت کنیم ، آبادانی و رفاه ایجاد کنیم ، یا سطح سواد عمومی را افزایش بدیم ، اینها همه کارهای لازم و خوبه برای یک جامعه شیعی و اساساً زیبنده جامعه شیعی هست و جامعه شیعی یابد حقانیتش را در همه وجوه نشان بده . ولی آیا این اصل اون مقدمه سازیه؟ می خواهیم یک مقدار بی رودربایستی صحبت کنیم و اگر بخواهیم بی رودر بایستی صحبت کنیم و خیلی از مصلحت اندیشی های سیاست مداران را در نظر نگیریم واقعاً اصل مقدمه سازی با چیه؟ شما تا وقتی دارید فکر می کنید من می تونم فهرست فراوانی از کتاب های معتبری که اون روایت پیامبر گرامی اسلام(ص) را نقل فرمودند . شما می توانید این کتب را به سهولت مراجعه کنید. مردمی از مشرق قیام می کنند و اینها زمینه ساز هستند برای مهدی یعنی برای سلطنت او زمینه ساز هستند. خوب از کشف الامه و سنن ابن مهاجر تا الزام الراسخ خیلی از کتاب ها این روایت را نقل می کردند. غیر از این روایت شما به پاسخ آن سؤالی که مطرح کردم فکر کنید که دوباره سؤال را تکرار می کنم که اصل زمینه سازی چیه؟ اینکه نماز خون بشوید، قرآن بخونید، عزاداری کنید، همه کارهای خوب را در نظر بگیرید، عدالت در جامعه اجرا کنید ، اینها همه کارهای خوبه ها، من هیچ کدام را نفی نمی کنم. اما اصل با کدام یک از این هاست؟ بر این موضوع باید هوشمندانه تأمل کرد و بررسی کرد. دو تا روایت برای شما می خوانم:

شما در دوران غیبت متمسک به ولایت اهل بیت(ع) باشید

امام زین العابدین(ع) می فرماید: هر کسی که بر ولایت ما ثابت قدم باشد در دوران غیبت، اجر شهید می برد، نه اجر شهید معمولی، خدا اجر هزار شهید مثل شهداء بدر و احد خواهد داد. هزار شهید احد، مثلاً یکی از شهدای احد حمزه سیدالشهداء(ع) است . شهداء بدر که السابقون و السابقون بودند و همیشه به بزرگی یاد شدند، اصلاً هزار تا نبودند تعدادشان. ولی شما در دوران غیبت متمسک به ولایت اهل بیت(ع) باشید، اجر هزار شهید دریافت می کنید. دوستان من اصلاً تعجب نکنید که چرا ولایت مداران این زمان که دوران غیبت است، اینقدر مورد عنایت پروردگارند، اینقدر خدا به کارشون برکت می دهد، اینقدر کارشون خوب جلو می رود، خداوند متعال اینها را پیروز می کند. منتها لازم نیست که من برای شما سروران خودم بگم که ولایت مداری در دوران غیبت چگونه است.

ولایت مداری در دوران غیبت جز از طریق تمسک به ولایت نایب امام زمان(عج) نیست . اگر کسی در جهان تشیع چنین حرفی را بزنه مضحکه عام و خاص خواهد شد. نمیشود شما ولایت یک امام غایب را بدون نایب حاضر برش استوار باشید. در این باره هم نمی خواهیم بحث کنیم چون روشن است. یک روایت دیگر هم برای شما بخونم. از توقیعات امام زمان (ارواحنافداه) در طبرسی که توقیعات را هم شما باید جایگاهش را بهش توجه داشته باشید. که حضرت از قواعد ظهورشان را اعلام می فرمایند: اگر شیعیان ما، که خوبه اینجا تذکر خودم را عرض کنم که چطور ما می گوییم حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) یا حضرت ولی عصر (ارواحناله فداه) یک سلام و احترامی بعد از کلمه امامانمان، امام زمانمان هم  ما را وقتی صدا میزنند یک شبه علیه السلامی بعدش اعلام می فرمایند. این کلمه ای که اعلان می فرمایند، از باب ابراز محبت به شیعه و احترام به شیعه است. اگر شیعیان ما (که خدا انشاءالله موفق شان کند برای طاعت خودش)ببینید چقدر قشنگ ما را صدا می زنند، اگر جمع بشوند، با هم  جمع بشوند قلباً، قلبی، صمیمانه با هم جمع بشوند، تک تکی نیان، بله شیعه خیلی از زمانها تکی رفته محضر امام زمان و جوابش هم گرفته خوب اون کار خوبیه، ولی اگر جمع بشوند، این شرط اول. جمع بشوند یک جمع شدن صمیمانه، من یاد محبت هایی که بین رزمنده ها بود می افتم، محبت هایی که همین الان بین شما قلباً هست که لذت می برید از حضور همدیگه می افتم، من یاد محبت هایی که اربعین بین آدمها تو اون پیاده روی ها هست می افتم، (اجتماع قلبی،جمع بشند برای نان و آب نه، برای وفای به عهد بیی که با اونها دارید گر چه عهدی بین ما و اهل بیت(ع) جز ولایت نیست. اگر شیعیان ما جمع بشند برای وفای به عهد ولایت، مژده که ملاقات ما تأخیر نمی افتد، مژده که مشاهده ما به سوی آنها سرعت خواهد گرفت.

اگر جمهوری اسلامی تحت ولایت فقیه تشکیل دهید ما زودتر می آییم

شما اگه جمهوری اسلامی تحت ولایت فقیه تشکیل بدید ما زودتر میایم. چه جور باید بفرمایند این جملات را . اگر شیعیان جمع بشوند یعنی جمهوری بعد جمهوری اسلامی باشد. حقیقت اسلامی بودن.  حضرت امام(ره) فرمودند: اصل ولایت فقیه تو قانون اساسی با تعابیر مختلف فرمودنداین یعنی وفاء به عهد امام زمان که به گردن ما هست. اصلاً خود جمهوری اسلامی می شه فلسفه اش وفا به عهد برای تعجیل ظهور خوب همین را در عبارات حضرت امام  و مقام معظم رهبری ،حتی شهید بهشتی و برخی از بزرگانی که بنده دیدم در کلماتشان فراوان می تونید ببینید. حالا دوستان از اون طرف مهندسی معکوس کنیم بحث را ، نجات آدم از دست استکبار جهانی، نجات مظلومانی که الان تو سوریه، تو بحرین، تو یمن، تجاوزهایی که می شه، غارت هایی که می شه، منوط به موفقیت این قوم مقدمه سازه. به تعبیر دیگه نابودی استکبار، منوط به موفقیت این قوم مقدمه سازه. ظهور حضرت که این نجات را نهایی می کنند و قطعی می کنند منوط به موفقیت این قوم مقدمه سازه. قوم مقدمه ساز چکار داره جز استقرار یک نظام ولایی. می شه در این باره بیشتر بحث کرد. خواهش می کنم خودتون برید مراجعه کنید و خواهش می کنم به این جمله بیاندیشید اون وقت که ما بیایم اینها ما را می بینند با حق معرفت. آقا حق معرفت. شما هیئتی ها که دنبال این هستید که با معرفت برید محضر اباعبدالله الحسین(ع) ، هی اشک می ریزی می گید آقا زیارت با معرفت آقا امام رضا(ع) را نصیب ما کن ، خیلی معانی برای شما روشنه. مثلاً شما بگید امام رضا(ع) زیارت خودت را با حق معرفت نصیب ما کن نه تنها با معرفت، خوب استجابتش به این خواهد بود که شما در اوج ولایت مداری به خدمت حضرت برسید. حالا شما بفرمایید که فلسفه تحلیل همه مسائل آیا چیزی جز فلسفه انقلاب ماست. ما انقلاب کردیم یک نظام ولایی تشکیل دادیم و در امتحانات پیرامون امر ولایت مستحکم بشیم، ولایت را مستقر کنیم، ولایت را در عالم معرفی کنیم تا مقدمه سازی بکنیم.مقدمه سازی یعنی چی؟

ظلم فقط از راه استقرار ولایت برطرف می شود

آقای ما، مولای ما حضرت ولی عصر ارواحناه فداه تشریف فرما بشوند، عدالت می آورند. اما قبل از اینکه اجرا کنند عدالت را، این ولایت است که در عالم مستقر می شود. به برکت ولایت عدالت اجرا خواهد شد. این ولایت اوست که مستقر می شود. نعمت، امنیت، برکت، محبت، عقلانیت در جامعه افزوده می شود. مسئله ظهور مسئله صرف ظلم نیست که ظلم هست. آقا بیاد ظلم را برطرف کند نه. ظلم هست اما ظلم چه جوری برطرف می شه؟ فقط از راه استقرار ولایت. از هیچ طریق دیگری ظلم برطرف نخواهد شد. حتی با شعار عدالت خواهی به معنای عدالت اجتماعی هم ظلم برطرف نمیشه. معلوم همه مظلوم ها دوست دارند عدالت اجرا بشه از زیر ظلم دربیان بیرون .پس چرا در نیامدند بیرون. خدا می فرماید راه از بین بردن ظلم، ولایت هست. ولایت را حاضری بپذیری . بعد یک قومی می خوان این ولایت پذیری و ولایت را مستقر کنند و به عالم نشان بدن این یعنی مقدمه سازی ظهور. شما اگر خیابان های خودت را آباد کنی، شهر خودت را آباد کنی، تو هر زمینه ای رشد کنی، می آن ازت می پرسند از چه طریقی این رشد را انجام دادی؟ اگر از طریق غیر ولایت باشه، به یک طرفند دیگه ای تونستی یک محسناتی را برای جامعه خودت فراهم کنی، هیچ خطری برای استکبار نداری. خیالت را راحت کنم. برای چی؟ برای اینکه بعد از چند وقت هر چی محصنات را که برای جامعه غیر از طریق ولایت ایجاد کردی از بین خواهد رفت. کم نبودند جوامع بشری که رشد کردند و بعدش افول کردند. چرا تمدن ها و جوامعی که پیشرفت کردن بعدش با مغز به زمین خوردند، به زمین خوردند؟ عقلاء قومشون خواستند به زمین بخورند. نه هر خوبی بی ولایت استمرار نداره. ما به تو کوثر را عنایت کردیم. حالا این آیه قرآن را من ذوقی برای شما استفاده کردم ها والا برای شما روشنه. دشمن تو ابتره، دم بریده است. اونها مثل یک موجی هستند، مثل یک فواره ای هستند می ره بالا می خوره زمین. بدون ولایت هیچ خوبی استمرار نخواهد داشت. بدون ولایت اگر خوبی بدست بیاد. لذا شما خوبی هایی که در جامعه درست می کنید چه جوریه؟ من می خواهم اوضاعم با آقام درست بشه، این یک بحث عشقی عاطفی نیست. رحمت خدا دور باشه از کسانی که بسیاری از مضامینی که در هیأت مذهبی ذکر می شه را آنها به این مضامین غیر عقلانی و غیر علمی می دانند، حکیمانه نمی دانند، و چند تا عبارت احساساتی می دانند. حسین ما می خواهیم دنیا و عاقبتمان با تو آباد بشه. این یک فلسفه بسیار عمیق داره . هر آدمی که کتاب بارش کرده باشند ، نمی فهمه که این کلمات، کلمات عمیق حکیمانه است. من می خوام زندگیم با تو رونق بگیره، جامعه ام با تو آباد بشه، چون اگه بدون ولایت باشه استمرار نداره، جامعیت نداره، استقرار نداره، ثبات نداره، آسیب پذیر خواهد بود . تو آخر دعای ندبه حرف هوشمندانه است، حرف احساساتی که نیست. بله هیأتی ها هم سینه می زنند حسین، ما هر گرفتاری که داریم می گیم یا اباعبدالله(ع) می خواهیم با تو برطرف بشه، یابن الحسن، امام رضا می خواهیم با تو ، عشقمونه. بعضی ها از دور نگاه می کنند، فکر می کنند که حالا یک روضه خونی ، یک مداح جماعتی اومد چنین تعبیراتی را بکار برد، اینها مغز نداره. اسراری است در تعابیری که خیلی راحت تو نوحه ها و زمزمه ها و گریه هاتون شما باهمدیگه مطرح می کنید. عقول عاقلان عالم بعداً بهش خواهد رسید. البته ممکن ما هم حرف ضعیفی بزنیم ها. به عنوان یک روضه خون بنده البته بله بحثی نیست منتها کم نیست حرف های عمیقی که هنوز عقلا به گرد پاش نرسیدند. و شما به عنوان زمزمه های عاشقانه خودتون تو جلساتتون دارید. تا اینجا مقدمه کلام تمام شد ان شاء الله ذیل مقدمه را سریع تمام می کنم.

انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

انقلاب ما فلسفه اش چیه ؟ مقدمه سازی برای ظهور. روایت های امام باقر هم در این مورد هست که براتون نخوندم. که می فرماید : این قومی که از مشرق قیام می کند چه کار می کند؟ تا علم را بدست صاحب اصلی نرسونند از پای نمی نشینند. روایت های فراوان دیگه ای هست با تعابیر دیگه که اونها را هم متعرض نمی شم. خوب این قیام حضرت یک معنا بیشتر نداره. استقرار ولایت ولی الله الاعظم در جهان . مقدمه سازی ظهور باید از جنس ظهورباشه. اون هم یعنی اسقرار ولایت نائب امام زمان در یک منطقه ای که جامعه ای نمونه درست بکنه به مدد ولایت. برای اینکه مقدمه اون ظهور باشه. مقدمه یک اتفاق دیگه که نیست. پس اصل انقلاب ما می شه ولایت . بنا از اول تو این انقلاب ولایت بوده. چرا حضرت امام _  شمایی که در میدان پانزده خرداد جمع شدید_  فرمود تا ابد پانزده خرداد را عزای عمومی اعلام می کنم. من نمی خوام تعابیری به کار ببرم که بعضی ها از دور فکر کنند مبالغه آمیزه. فقط تمنا می کنم به شعر حضرت امام مراجعه کنید.

خودشون هم کنار نیمه خرداد رفتند. تا این نیمه خرداد علمش باقی بمونه. همین الان عزیز بزرگوارتون به من می فرمودند آقای منصور ارضی، که من شاهد بودم تو جریان پانزده خرداد را اومده بودیم برای ثبت نام و اینها سینه زن امام حسین با لباس سیاه می گفت یا مرگ یا خمینی سینه اش شکافته می شد با گلوله و رگبار زمین می ریختند. این که امام پانزده خرداد را خیلی بهش تأکید داشتند به خاطر اینکه خالص ترین بخش قیام ما آقا ز قیام ما بود. مردم به خاطر نائب امام زمان ریختند تو خیابان . بحث به حاشیه سیاسی، به حاشیه اقتصادی نرفت. بر سر اصل ماجرا بود. خوب بعد از انقلاب تحلیلمان را شروع کنیم. دوستان من تمام حوادثی را که در این سی سال بعد از انقلاب اتفاق افتاده بلکه تمام پنجاه سال بعد از پانزده خرداد اتفاق افتاده، تحلیل اصلیش ولایته. اگر بخوام از دوران پانزده خرداد شروع بکنم خیلی طول می کشه ولی یک اشاره ای بکنم. تمام گروه ها مبارزه با شاه را امتحان کردن ، همه شکست خوردن. شاه همه را منکوب کرد. ای خدا که ظهور و پیروزی این انقلاب شبیه شد به ظهور حضرت. وقتی انقلاب با امام به پیروزی رسید که همه گروهها گفنتد که از ما کاری بر نمی یاد. این کتاب خاطرات که بعضی ها نوشتند از خوب هایی که زندان کشیدند و حتی جزء مجاهدین خلق بودند و بعداً آمدند جز آنها بخونید، مجاهدین خلق که یکی از گروههای قوی مثلاً بودند گفتند که با شاه نمی شه مبارزه کرد. تو زندان گفتند که تا این سی سال نفت داریم تا سی سال باید باهاش مدارا کرد و نمی شه از پا انداخت. وقتی امام بیست و دو بهمنش پیروز شد که تمام گروهها غلاف کرده بودند . شبیه ظهور که فرمودند تو روایت. امام زمان وقتی می یاد جهان را آباد کنه که همه مدعیان غلاف کردند. حضرت امام اومد و هر آدم ناشنوا و نابینا و نادانی هم فهمید که با ولایت این انقلاب پیروز شد. همین جور که قیام پانزده خرداد با ولایت آغاز شد.  این تحلیل پانزده خرداد مختصر. بعد از انقلاب گروههای مختلف اومدند ، حوادث مختلف آمد، ما چه مراحلی را پشت سر گذاشتیم، مراحل تکاملی تثبیت ولایت تا الان. دولت موقت آمد، امتحانش را در ارتباط با ولایت گریزی بد پس داد به تاریک خانه تاریخ رفت. جریان بنی صدر اومد امتحانش را در ولایت مداری با مهلتی که بهش داد بد پس داد به زباله دانی تاریخ رفت. دفاع مقدس آغاز شد ، جنگ به ما تحمیل کردند مهمترین فلسفه جنگ چیه؟

برای دوستان جوان خودم و برای همه دوستان برای تأملشون عرض می کنم ، آیا مهمترین فایده جنگ تثبیت ولایت در جامعه ما نبود که ما با خون شهدا به درک ولایت رسیدیم. سند سخن من اینکه هر شهیدی حدوداً 250000 هزار _ آماری ک حالا من یادم هست_ شهید داشتیم تو دفاع مقدس یا کمتر . آمار گرفتند از وصیت نامه های شهدا به طور متوسط در هر وصیت نامه چهار بار از آقا اباعبدالله الحسین(ع) نام برده شده. خوب این معلومه. باید هم این طور باشه. استاد شهادت، استاد جهاد سیدالشهداء اباعبدالله الحسینه(ع) . این که روشنه. بعد چهار مرتبه هم به طور متوسط در هر وصیت نامه ای بر ولایت فقیه و رهبری تأکید شده و تبعیت از ولایت فقیه تأکید شده. شهدا با خونشون ولایت فقیه را به ما یاد دادند و مردم تو نهم دی این ولایت مداری را تجلی دادند. ما آسون این ولایت مداری را بدست نیاوردیم. و دوستان جوان من شما ندیدید که آغاز انقلاب حضرت امام بالای سر این انقلاب بود. اگر شهدا آموزش ولایت مداری به ما نداده بودند ، اوایل انقلاب ولایت مداری اینقدر در کشور ما موج نمی زد. تو همین فتنه 88 بعضی از جوان ها می گفتند که آقا چه کار کنیم اینها دارند شلوغ می کنند. شلوغ پلوغ می کنند نه شلوغ می کنند. بهشون می گفتم. با هم داشتیم با جوان ها از خیابان رد می شدیم گفتم شما یادتون نیست شلوغ کاری های بنی صدر. اون جمعیت می آورد تو خیابان ما جمعیت نداشتیم بیاریم تو خیابان  . سر وانت سوار می شدیم شعار می دادیم و این وانت چند بار دور می زد تا این شعارمون را به همه برسانیم. گفت راستی اون دعواهای بچه گانه که بنی صدر لشکر کشی کرد تو خیابان چه جوری بود؟ مردم خیلی هاشون بعد از شهادت شهید بهشتی عذرخواهی کردند از ولایت فقیهی که اون زمان حضرت امام بود ، به راه امام برگشتند. این جور نبود که شما مثل الان  اوضاع را دارید می بینید حضرت امام را کسی جرأت نمی کنه بهش جسارت بکنه اون زمان همه اینقدر درک عمیق از ولایت مداری داشتند؟ اصلا و ابدا. جزییات را نمی خوام بهش اشاره کنم که دل ها به درد بیاد.

ولایت مداری در جنگ جا افتاد

بنده تو جریان فتنه به دوستان خودم عرض کردم بابا شما الان فقط بچه بسیجی هاتون که تو اوقات فراغتشون بیان تو خیابان و فتنه را جمع کنند سه برابر اونها هستند. برید زمان بنی صدر را نگاه کنید ببینید اونها چند برابر بودند . فلسفه جنگ این بود که ولایت مداری جا افتاد. اصلاً جنگ شد، از الطاف خفیه الهی بود به تعبیر حضرت امام. تا چی جا بیفته. مردم می خوان درس ولایت مداری بگیرند چون که هیچ کسی جز حضرت امام نمی تونست جنگ را به پیروزی برسونه. و اونجا مملکت عمیقاً فهمید ولایت یعنی چه. قدر ولایت را دانست. دوران دفاع مقدس دوران آموزش ولایت مداری بود . بعد از دوران حضرت امام و دفاع مقدس اومدیم توی دوران بعدی. تمام تلاش هایی که دیگران کردند خوب یا بد همه سه به هیچ بازی را در هر نیمه ای به نفع تقویت ولایت مداری به پایان رساند. نمونه عرض بکنم در دوران دولت اصلاحات حضرت مقام معظم رهبری تصمیم گرفتند تشریف فرما بشوند اصفهان، خوب اصفهان هم یک جایگاهی بود که اونها یک پایگاه قویی برای خودشون می دانستند. ایشون وقتی که رفتند اصفهان اون جمعیتی که میدان امام جمع شد یک گوشه اش را فقط عرض کنم. خبرنگار آلمانی این جوری گزارش کرد گفت که شما سران اروپا چه نشسته اید که منتظرید ولایت فقیه در این مملکت تضعیف بشه با دولت اصلاحات، با شعارهای اینها. این چیزی که من اینجا می بینم مسیح بن مریم است که ظهور کرده است. پانزده خرداد یک عده خواص قریب بصیر اقلیت قیام کردند یا مرگ یا خمینی سر دادند یعنی ولایت مداری. پانزده سال طول کشید عموم مردم به امام رجعت کنند بعد از ناتوانی همه گروهها در مبارزه با ظلم در کشور . بعد از انقلاب دفاع مقدس همین ولایت مداری را تقویت کرد . بعد از حضرت امام جریان هایی که هر خیانتی کردند ، خیانت اونها چرا نتیجه اش این شد که ولایت فقیه محبوبیتش افزایش پیدا کرد. در دوران اصلاحات آیا چیزی جز این بود که بعضی ها می گفتند یکیشون می گفت که من هر هفته قصد دارم یک مقاله صریح در روزنامه های رسمی ضد ولایت و ولایت مداری بنویسم و 8 سال تقریباً این کار را انجام دادم. خوب نتیجه اش چی شد؟ تقویت ولایت شد. و بعد از اون هر کسی هر رفتاری کرد، هر کسی من تا روز ظهور حضرت برای شما عرض کنم به نفع ولایت ابتدا سخن بگه ، بعد خلافش رفتار بکنه ، باز به نفع ولایت تمام خواهد شد . شما مطمئن باشید.

کسی خلاف ولایت صریحاً سخن بگوید باز به نفع ولایت تمام خواهد شد

 ولایت یک خاصیتی داره که تو عاشورا نشان داد اگر در نهایت مظلومیت قرار بگیره تازه در نهایت اعتدال قرار گرفته. این اباعبدالله الحسین(ع)  است که این درس را به ما داده.  اصلاً اجازه داد خدا سر مطهر اباعبدالله(ع) را از این شهر به اون شهر ببرند تا قدرت ولایت را نشان بده. با ولی خدا کسی ظالمانه برخورد کنه او عالم را خواهد گرفت.اصلاً کاری نمی شه کرد با ولایت. دشمان ولایت بدبخت ترین و مفلوک ترین موجودات عالمند. رسیدیم به فتنه 88 . در فتنه 88 یک لطیفه خیلی بزرگی که وجود داره، البته بنده قیام 9 دی مردم را امر بسیار عجیب نمی دونم. مردم اگر همون روزهای اول فتنه تو خیابان ها نریختند همین قیام مقدس خودشون را،  قیام ولایت مدارانه خودشان را به منصه ظهور نرسوندند، اولاً درک کرده بودند که نظام داره با سعه صدر برخورد می کنه ، مردم هم همراهی کردند. ثانیاً مهلت دادند به خواص با بصیرت و بی بصیرت و کم بصیرت ببینند اونها چکار می کنند؟ والا مردم یک روزه به ولایت ایمان نیاوردند که، یک روزه عاشق امام حسین(ع) نشدند، یک روزه فتنه گران را نشناختند. اصلاً یک همچین حرفی نسبت دادند به این مردم حرف قبیحیه. مردم با یک سرعت بسیار بالایی همین مردمی بودند که تو 9 دی حرف خوشون را زدند  اگر حرف دین زده اند به خاطر این که دیدند خواص خیلی دارن آبروریزی می کنند . خواص کم بصیرت و بی بصیرت دیگه افتضاح دارن می کنند و دیگه همراهی کردند با ولی خدا ، همراهی کردن با اباعبدالله الحسین(ع) گفتند : دیگه بسه دیگه اعدام فتنه گرها را تقاضامند شدند. لذا نهم دی را ما باید فقط تجلی گاه ببینیم. نه اصلاح مردم. اصلاً بنده این جور فکر میکنم که نهم دی با تشییع پیکر شهید بهشتی تفاوت دارد . در تشییع جنازه شهید بهشتی خیلی از مردم پای تشییع جنازه عذرخواه بودند. ولی مردم ما نهم دی مدتها بود صبر می کردند ، ما تو مردم بودیم دیگه ، تمام داستان را فهمیده بودند، صبرشون به سر رسید ریختند خیابان. یعنی ولایت مداری در قدرت بیشتری است.در آینده هم بسیار قوی تر از این انشاءالله خواهد بود.

فتنه چی بود داستانش؟ اونهایی که صریحند، علیه ولایت حرف می زدند اینقدر بعد از سال ها فعالیت تو عرصه سیاست به بیچارگی و بدبختی رسیده بود کارشون که این دفعه به بهانه تقلب در انتخابات فتنه گری کردند. اینها کسانی بودند که سالها بود دوست داشتند اصلاً صریحاً علیه ولایت یک همچین آشوبی را بتونند راه بندازند. یک چشمه اش را توی جریان 18 تیر نشان دادند و اولاً اصل قضیه فتنه که ما می دیدیم که یک عده به بهانه تقلب در انتخابات دارن فتنه گری می کنند خنده آور بود و مضحک. ببینید شما به چه پیسیی افتادید به چه بدبختی افتادید و به چه فلاکت افتادید. حالا  کینه هایی که با ولایت دارید بیچاره ها جرأت نمی کنید صریحاً بیان بکنید . بعد میان به بهانه تقلب در انتخابات . والا مردم که شما را می شناسند که چه خبره ! تعبیر سبک به کار نبرند. بعد جالب اینه که اینها وقتی اومدند به میدان اولش تقلب در انتخابات ممکن بود چند نفر را فریب بدن ، چون آدمهای به ظاهر مودب و محترمی بودند ولی بعدش لشکریاشون اومدن خط مقدم اهانت به ولی فقیه کردند ، اهانت به امام حسین(ع) کردند از اراذل و اوباش گروههای تروریستی آوردند. ببیند به چه بیچارگی افتادند همان آدمهای اتو کشیده ، لیبرال منش، التفاتی مسلک، ولایت گریز بهترین تعبیر مشخصه اونهاست که به این بدبختی افتادند. اولاً جرأت نمی کنند ، ثانیاً با همون اراذل و اوباش گروههای تروریستی آمدند مستقیم علیه ولایت حرف بزنند نهم دی چه تو دهنی خوردند. این جامعه به تعبیر حضرت امام چه واکسیناسیون شد. تا زمان ظهور ما این اتفاقات را خواهیم داشت. تحلیل منبر را عرض کنم در ارتباط ولایت. این ولایت روز به  روز جایگاهش در جان جامعه تثبیت خواهد شد، بیشتر خواهد شد. و این تا روز ظهور بیشتر تثبیت می شه. ولی امتحان باید بشه. ائمه هدی تصریح فرمودن که منافقین شیعه باید تا قبل از ظهور رسوا بشند.

منافقین شیعه باید غربال شوند

منافقین شیعه باید غربال بشند. تو شیعه نباید منافق باشه. هر کسی ذره ای تو وجودش ولایت گریزی هست یا از اون بالاتر ولایت ستیزی هست مطمئن باشید. پیامبر گرامی فرمودند: بدتون نیاد از فتنه های آخرالزمان. این فتنه های آخرالزمان منافقین را رسوا می کنه.  در عبارت دیگر هست، امتحان و غربال ها و فتنه ها منافقین شیعه را از بین خواهد برد. مامنتظریم منافقین خودشون را رو کنند. هر لحظه ممکن هست از هر گوشه ای این منافقین سر وکله شون پیدا بشه. امتحان های بعدی هم در راه هست و امتحان های بعدی هم مثل امتحان های قبلی. دو تا اتفاق خواهد افتاد: 1_ به تثبیت ولایت منجر خواهد شد. این وعده رسول الله است. 2_ به رسوایی منافقین. هر کسی می خواد جز فهرست منافقین آخر الزمان قرار بگیره ما مانعش نمی شیم. خودش می خواد. راه از این واضح تر. بی چاره ها منافقینی که نفاقشون را پنهان کردند می دونید چه جور وضعیتی دارن . می گن روشهای قبلی نگرفت ، روش جدید می زنیم. آدمهای قبلی نگرفت، آدم جدید می یاریم. نمی دونم چی. حالا بیارید دیگه این روندی بوده که تا حالا پیش اومده به چه دلیلی باید عقب بیافته این روند. عقب نشینی یا سکوتی صورت بگیره. من حتی به شما بگم ممکن جریان های نفاق آلود گاهی از اوقات با همدیگه هم دعوا راه بیندازند برای اینکه نتیجه دعوا و مشاجرشون تضعیف ولایت باشه . همیشه این جور نیست که مستقیم رودررو باشند . این تحلیل برای آینده است ان شاءالله. مردم ما نیازی به این حرفها ندارن و بصیر تر از این حرف ها هستند. خوارج با معاویه با همدیگه در افتاده بودند نتیجه اش شهادت علی ابن ابی طالب(ع) . خوارج با اشعث با هم در افتاده بودند  اشعث که دخترش امام حسن(ع) را به شهادت رسونده بوده پسرش امام حسین(ع) را به شهادت رسوند یعنی جز قاتلین بودند. ابن ابی حدید می گه هر فتنه ای ف هر گرفتاری زمان حضرت علی(ع) بود پای اشعث در میان بود.همین اشعث دشمن خونی خوارج بود. جالبه. بعد خوارج دشمن خونی اشعث بودند .خیلی عجیب بود . می آمدند به امیرالمؤمنین(ع)  می گفتند که چرا شما اشعث را تحویل می گیرید. اشعث می آمد به امیرالمرمنین(ع)  ایراد می گرفت که چرا با خوارج کنار می آیید. خیلی جالبه. دشمنان ولایت را هیچ وقت در یک جبهه نبینید ها. گول بازی های زرگری شون هم نخورید. ملاک ما ولایت مداریه. هر کی بازی در بیاره خارج می شه از این مسیر. دیگه با هر اراذل و اوباشی در این عالم رفیق باشه یا دشمن باشه فرقی نمی کنه.

ولایت مداری تک بعدی نیست

بحث ولایت مداری هم که ما می گیم چند بعد داره؛ یک بعد عاطفی داره، مردم آقا را دوست دارن . خیلی هم دوستش دارن. محبتی که به هیچ کس دیگه نداریم.  یک ذره اش هم نداریم. اگر هم داشته باشند بی ثباته. اما این محبت ریشه داره. من پیشنهاد می کنم ولایت گریزان خودشان خجالت بکشند. حساب کنند روی این سرمایه عظیم اجتماعی که خدا داده. یک بعد عاطفی داره. اصلاً ولایت و مردم پاش ایستادند عجیب. نهم دی فقط به اعتراض این که بعضی ها به امام حسین(ع) کاری کرده بودند تشکیل نشد. مردم تو تلویزیون دیدند که بعضی ها مرگ بر اصل ولایت دارن می گن و بهم ریخنتد . خدایا تو شاهدی از دل مردم خبر داری. مردم نهم دی جون داشتند می دادند برای مقام معظم رهبری. یک بعد عاطفی داره. اصلاً هیچ کس نمی تونه طرفش بره. یک بعد اعتقادی داره که اعتقادات مردم به ولایت هست که معلمش حضرت امامه، یک فیلسوف متعلم، یک فقیه عالیقدر، یک سیاستمدار حکیم و مسلمان با سیاست اسلامی ، یک اسلام شناس همه جانبه، معلم ولایت فقیه در اعتقادات مردم حضرت امامه. یک بعد ولایت هم بعد عقلانیشه . اصلاً شما اعتقاد را بگذار کنار، عاطفه را بگذار کنار ، عقل داری یا  نه. سیستم دیکتاتوری که معدومه منحوسه و جواب نداده، سیستم دموکراسی هم که تمام جنایت های عالم توسط دموکراسی صورت داره می گیره.چه نظامی، چه فرض عقلانی دیگری باقی می ماند جز نظام ولایی برای نجات بشر. لازم نیست ایمان داشته باشی. ولایت فقیه یک امر عقلانیه. به مسیحی بودن و زرتشتی بودن و دیندار بودن و دیندار نبودن ربطی نداره. برای آبادانی یک جامعه تنها سیستمی که جواب داده طی 200 سال گذشته که 100 سال به عنوان رونق دموکراسی فوقش تنها سیستم همین سیستم بوده . مردم مگه از عقل و عاطفه و عقیدشون کوتاه می آیند. جدای از اراده خدا برای امر ولایت در این امتحان ها ،در این فتنه هایی که تا امروز بوده ، همه حمله ها برای تضعیف ولایت بوده. اگر به شورای نگهبان هم زمانی حمله کردن برای تضعیف ولایت بوده. اگر هر کاری کردن. اگر بعضی ها از قانون دم زدند برای تضعیف ولایت بوده ، اگر بعضی ها از اخلاق دم زدند و خواستند با حرف خوب حرف خوبتر را بزنند ، اگر کسی بخواد دم از عدالت بزنه و ولایت را بزنه ، ولایت به معنای اجرای عدالت اون هم یک بازی ایه. که خوارج هم از این بازی ها دم آوردند . آمدند گفتند یا رسول الله عدالتت کو در تقسیم غنائم؟ به موقعش پیغمبر را زیر سؤال بردند. ولایت یک مسئله ساده ای نیست. من بعد فتنه هایی که در ادامه خواهد بود چه فتنه های ست. فتنه هایی که نتیجه اش روشنه. یک تثبیت بیشتر ولایت. دو انواع ولایت گریزی ها خودشان را نشان می دهند. زمانه رسوایی و نابودی ولایت ستیزان را ما ان شاءالله پشت سر گذاشتیم .داریم می رسیم به زمانه رسوایی و نابودی ولایت گریزان . اونهایی که می خواهند یک ذره از زیرش در برن. مخالف شیعه باید رسوا بشه.
  


دانلود بخش نخست سخنرانی



دانلود بخش دوم سخنرانی

 



دانلود بخش پایانی سخنرانی

کد خبرنگار: 212110


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
0
0
خدا خیرتون بده واقعا سایت خوبی دارید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین